Ravn M Ørmen Startet 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2015 Heisann Driver og legger opp annlegg i båten, men har støtt på et problem. Høyttaler kablene mine var kuttet, så jeg dro og kjøpte 2 RCA- 2 RCA phono(se bilde 1), kuttet av den ene enden og skjøtet på + ledningene fra høyttaleren til de to avkuttede RCA kablene.(se bilde 2Koblet høyttalernes - kabler videre til en koblingsskinne.(Se bilde 3) Mitt spørsmål er dette riktig måte å gjøre det på, om ikke riktig kommer denne løsningen i det hele tatt fungere eller må jeg legge det om?Og isåfall, hvordan?Bilde 4 Viser hvor jeg har skilt høyttalernes + kabler som går til skjøten og hvor - går til koblinsskinnen. 1) 2) 2 3) 4) Sitér dette innlegget Link to post
Gl100076 Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 Får helt sikkert lyd om du bruker rca kabelen-leder vel den? Sitér dette innlegget Link to post
Ravn M Ørmen Svart 21.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 Ja det er jo det jeg håper :) Sitér dette innlegget Link to post
SteinMR Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 Skjønner ikke helt hvorfor du bruker Audio Phone plugger mot høytaler da disse er beregnet for å sende signaler til en ekstern forsterker og er ikke beregnet for tilkobling direkte mot høytaler. Løsningen din vil ikke fungere da signalene ut fra phono kontaktene er for svake til å drive noen høttalere. Du må kjøp inn universal ISO kontakt til din bilstereo hos Biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO-2000034143/?artId=84583og koble ISO kontakten mot dine høytallerne. Da kan du få styr på alle fire høyttalere. Tegningen er hentet fra bilstereo model som du har. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2015 Signalet ut fra Line Out er fast på 250mv, etter hva jeg vet. Det er for å koble på ekstra forsterker. Du kan ikke koble dette rett på høyttalere. Inlegget til SteinMR er korrekt Sitér dette innlegget Link to post
Gl100076 Svart 22.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2015 Ja må ikke blande signala men ok å bruke rca kabel som leder vel? bilde 3 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2015 Ja må ikke blande signala men ok å bruke rca kabel som leder vel? bilde 3 Nei, RCA er ikke egnet til drift at høyttalere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.