Jump to content

Marelon el Trudesign skroggjennonmføringer? trenger tips.

boble65

Recommended Posts

Se på denne linken fra Seatronic. Et Jabsco toalett. Under tilbehør er det kun linket 19mm til vann inn, og 38mm til septik ut. Jeg har aldri hørt om toaletter med 38mm på vann inn.. http://www.seatronic.no/vvs-toaletter-c-53_453/jabsco-toalett-manuelt-p-522

38mm (1 1/2") er innvendig, så mulig det stemmer med 42 rundt gjengene på de du har, men da er det septik ut, ja.

Redigert av Worry II (see edit history)

Jeg skiftet 9 stk Truedesign i sommer. Jeg brukte loctite 5331 til plastgjenger de har bl.a. på Seatronic. Kan sikkert benytte fugelim også. Ikke bruk teflongjengeteip som Truedesign og Forespar egentlig anbefaler. Står i iallfall dette på lappen som følger med. Jeg har nemlig prøvd det før med lekkasje som resultat. Jeg erstattet med samme gjennomførings dimensjon som de gamle. Kjøpte inn noen 90 graders bend i tillegg til rett stuss i tilfelle det ble trangt. På skeptisk er 90 bend fy-fy. I utlandet får man kjøpt 120 graders bend, men har ikke funnet det i Norge. Jeg kjøpte alt i lokal sjappa og det var lurt da jeg måtte bytte noe da jeg hadde feilmålt litt. Inni et lite skap under vasken har jeg tre gjennomføringer og det ble trangt da kule ventilene er mye kraftigere. Tips når det er trangt er å prøvemontere alt før det limes sammen. Også med slanger på stussene h is 90 bend. Så slipper du som jeg å måtte ta ut en gjennomføring satt inn dagen før. Alternativt lime på kuleventil og så fugelime gjennomføringen etterpå. Jeg benyttet CT1 som føres av Coop bygg. Alternativt Tec7 eller Sika 291.

nå har jeg funnet det ut, bestiller samme dimensjon som jeg har , men der jeg har 90 grader bøy må jeg bestille 90 graders knebøy og slangestuss i tillegg, ett  vanlig 90 graders bend med slangestuss fast står det :OBS har mindre innvending dimensjon. Er for så vidt greit da det er slik på det gamle jeg har. Så da skulle dimensjonene stemme og jeg får nok vann til do og motor:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...