Jump to content

Horten - indre havn - gjesteplasser?

tobixen

Recommended Posts

Det er gjesteplasser ved sykehusbryggen, ved innløpet til kanalen ut.

Takk, fant veien dit! :-)

Ved solviken også. Det er på utsiden av en lang brygge som beskytter selve havna.

For sent :-)

Forbausende mye hekkbølger fra båter som skal inn og ut kanalen, til tross for lave bruer og 3 knops fartsgrense i kanalen. Vi merker ikke mye til det siden vi ligger på østsiden av sykehusbrygga, men jeg ser at de mindre båtene på vestsiden gynger skikkelig fra tid til annen.

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg så ikke noe sykehus ved ... Sykehusbryggen? :-) Marinemuseet hadde ellers også muligheter for tillegging:

bilde

Vestover var det massevis av tomme flytebrygger ... sikkert muligheter for å legge til der også om sykehusbrygga skulle være full (den ene båten der kom etter at vi var kommet til Horten):

bilde

Båtwikiartikkelen for Horten er oppdatert. Men jeg mangler bilder bl.a. av Solviken, noen som kan hjelpe til?

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Er det muligheter for strøm og eventuelt vann ved Solviken??

Ellers er det som regel rolig og fint ved sykehusbrygga, men som tobixen nevner kan det være en del hekkbølger fra småbåttrafikk gjennom kanalen. Lurt å vurdere hvilken side av brygga man legger seg på.

Har sett de "nye" bryggene som er lagt ut på vestsiden, men vet ikke hva som er planene her. Disse ser ofte ut til å være tomme for båter og hadde ingen skilting sist gang jeg var der. Noen andre som vet?

Og ved brygga koker makrellen

bilde

Dæven, det var rått bildet  :thumbsup:  Her var det vel bare å kaste ut noe blankt med krok på.......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...