tobixen Startet 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2015 Det finnes flere småbåthavner i indre havn i Horten, men er det noen som har gjesteplasser? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Det er gjesteplasser ved sykehusbryggen, ved innløpet til kanalen ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Poopadoop Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Ved solviken også. Det er på utsiden av en lang brygge som beskytter selve havna. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
tobixen Svart 23.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 (redigert) Det er gjesteplasser ved sykehusbryggen, ved innløpet til kanalen ut. Takk, fant veien dit! :-) Ved solviken også. Det er på utsiden av en lang brygge som beskytter selve havna. For sent :-) Forbausende mye hekkbølger fra båter som skal inn og ut kanalen, til tross for lave bruer og 3 knops fartsgrense i kanalen. Vi merker ikke mye til det siden vi ligger på østsiden av sykehusbrygga, men jeg ser at de mindre båtene på vestsiden gynger skikkelig fra tid til annen. Redigert 23.Juli.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Frese på Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Fint å ligge på utsiden i Solviken (så lenge det Ikke blåser hardt fra nordøst). Jeg ligger der selv p.t. Og havna heter jo ikke Solviken uten grunn. 100 kr pr døgn. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Jeg så ikke noe sykehus ved ... Sykehusbryggen? :-) Marinemuseet hadde ellers også muligheter for tillegging: Vestover var det massevis av tomme flytebrygger ... sikkert muligheter for å legge til der også om sykehusbrygga skulle være full (den ene båten der kom etter at vi var kommet til Horten): Båtwikiartikkelen for Horten er oppdatert. Men jeg mangler bilder bl.a. av Solviken, noen som kan hjelpe til? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Olepo Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Er det muligheter for strøm og eventuelt vann ved Solviken?? Ellers er det som regel rolig og fint ved sykehusbrygga, men som tobixen nevner kan det være en del hekkbølger fra småbåttrafikk gjennom kanalen. Lurt å vurdere hvilken side av brygga man legger seg på. Har sett de "nye" bryggene som er lagt ut på vestsiden, men vet ikke hva som er planene her. Disse ser ofte ut til å være tomme for båter og hadde ingen skilting sist gang jeg var der. Noen andre som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Plenty med tilgang på vann og strøm i Solviken. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Jeg undres fortsatt på hvorfor sykehuskaia heter ... sykehuskaia. Har det en gang ligget et sykehus der? Står bygningene fortsatt, og hvilke bygninger er det evt? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mulligan Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Marinens sykehus lå der før i den nærmeste bygningen. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Bygningen bak gjerdet - "barnas fotoverksted" elns? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
eivindch Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Marinens sykehus lå der før i den nærmeste bygningen. Meg bekjent lå sykehuset litt lenger opp i gaten. De 2 store teglstensbygningene er vel de som kalles "Magasinene". Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Noen bilder fra Solviken: Sjekk råskinnet i bakgrunnen, 120 fot og 5,25m dypgående, Bristolian. Måtte ut å ta skjønnheten nærmere i øyensyn. Og ved brygga koker makrellen Sitér dette innlegget Link to post
Fran Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Sykestua var i den bygningen som ligger akkurat ved innseilingen til kanalen, altså den nærmeste utenfor gjerdet. Tror den inneholder en kafe og et lokalmuseum idag Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Anbefaler både museet og vaflene på kafeen! Var innom der i fjor høst på en koselig helgetur der jeg lå ved sykehusbrygga. Flytebryggene lå der fortsatt, og jeg la til der først, men så oppdaget jeg at landgangen var lagt på land utenfor rekkevidde, så jeg måtte flytte på meg... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 28.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Sjekk råskinnet i bakgrunnen, 120 fot og 5,25m dypgående, Bristolian. Nå observert på Aker Brygge. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
VannTro Svart 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Og ved brygga koker makrellen Dæven, det var rått bildet Her var det vel bare å kaste ut noe blankt med krok på....... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.