Jump to content

Erfaring med kalesje hvor bestille


froesak

Recommended Posts

ingen som har noe erfaring med dette? Ser det blir nevnt forskjellig type duk. Tradex, marilux og ett par typer lettkalesje er det noe jeg bør ta hensyn til ved valg av produsent? Eller er den jeg nevnte en grei leverandør og bruke, de hadde malen til min båt.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte nylig fra Hansen til min Scand 25....ikke helt fornøyd med passformen selv om det ble bestillt på mal,men kvaliteten virker veldig bra.Bra Service også...kom en kar å så på den,men ikke helt enige om utfallet ennå....litt pes da den må sendes til Kr.sand for eventuelle endringer...

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Hansen Protection ved to anledninger. Begge ganger hadde de mal, men passformen ble likevel dårlig. Mal betyr ikke nødvendigvis perfekt passform, skal du ha en kalesje som passer 100 prosent er det skreddersøm av profesjonelle folk som har tilgang til båten som gjelder.

Link to post
Share on other sites

Fin båt, men idag er det vanleg med meir lysopningar. Kan nesten ikkje få nokk av det. Meir både i høgda og breidda.

Ja det hadde vært greit med litt større lysåpning men da får jeg kalesjestengene i vinduet. Hadde det på en annen båt og det ble veldig stygt der når vinden fikk tatt litt så plasten gniddes inntil stengene. Redigert av froesak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har tenkt og bytte til mørk blå farge og eventuelt lakkere ei snobberand under fenderlista. Hvordan tror dere det vil bli ut fra bildet av båten øverst i tråden? Bør stripe være mørk blå lik farge på kalesje eller har dere noen andre forslag på farge?

Link to post
Share on other sites

Har planer om og male opp igjen hele båten i Skumhvit eller noe i den sjangeren så bilde av en båt her inne som var lakka i jotun sin farge Siv med korallrød snobberand og det var veldig fint men der var det lys Kalesje så litt usikker på om rød passer til mørk blå. Kan sort stripe passe bedre kanskje intill fenderlista??

Redigert av froesak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Absolutt å anbefale å bruke lokal kompetanse. Da er det også lettere å reklamere om noe ikke skulle være slik du forventet. I mitt tilfelle var dette tilnærmet umulig med Hansen Protection, dette skyldes nok både geografisk avstand men dessverre også det jeg opplevde som vrangvilje.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...