Mr_Loeken Startet 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2015 (redigert) Heisann! Jeg har en 1977 Polar 20 med en BUKH DV10 ombord. I dag hadde vi vår første båttur for sesongen, da oppussing av boligen ble prioritert ferdig først. Før sesong ble motor forsynt med ny olje og filter! samt girkassen fikk ny olje. Erfarte noe tregheter i overføring mellom girene tidlig i fjor, hvor variere/overføringer trengte smøring. Før start i dag kontrollerte jeg, klok av skade, at båten gikk fint mellom girene, noe den også gjorde uproblematisk. Utpå fjorden i dag skulle vi legge oss til på en fin holme og jeg med en merkelig dårlig magefølelse ville kontrollere at alt var ok med tanke på fri og bakk. Dette var lurt for jeg fikk ikke båten ut av gir. Forsøkte å "hjelpe" litt til med hammeren på girkassen for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Endte til slutt med å stoppe motoren og kaste dreggen. Da smatt giret i fri og kunne veksle helt fint igjen. Straks motor er i gang og gir er valgt, så låser dette seg.. Mitt spørsmål er, hva kan være galt? Har ikke lyst til å åpne girkassen og starte masse feilsøking nå. Har noen erfaring med disse motorene/girkassene og kanskje vært borti dette før? På forhånd tusen takk for hjelp! Mvh Richard Redigert 23.Juli.2015 av Mr_Loeken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.