Jump to content

Vann på ekstern tank til påhengsmotor

sjørøver-viking

Recommended Posts

Hei,

jeg er redd jeg kan ha fått litt vann på tanken, typen rød ekstern tank til påhengsmotor.
Jeg har latt den stå uten nippel, men med en kork (konisk treplugg), men nå er jeg redd det kan ha trengt seg inn litt vann via gjengene.
Jeg kan ikke se for meg at det kan være svært mye, men hvor farlig er det for motoren å få kanskje en teskje med regnvann?
Det er ikke mye bensin det er snakk om, kanskje 7 liter, men det å destruere det kan bli litt styrete.

Mvh

Redigert av sjørøver-viking (see edit history)

Eller så kan du neste gang du er på en stasjon og fyller, spørre om litt peilepasta, så får du sjekket om det er vann eller ikke :)

Alle bensinstasjoner sjekker sine tanker jevnlig for vann. Dette bruker de peilepasta til.

Spør om litt av det, og ta det på en lang skrutrekker og stikk nedi, får du endret farge på pastaen så er det vann der, om ikke, tut og kjør. Er det vann, ta litt kondensfjerner i.  

Produsert i båt, oppvokst i båt, jobbet med båt, alltid hatt båt. Men dessverre akkurat nå "kaptein skuteløs"

"I went to find myself. If I come back before I find myself, please, tell me to wait for me”

Hvis kondensfjerer er tingen er tingen hadde jeg ikke giddet å styre med peilepasta? Her er det snakk om 7 liter bensin i en løs tank. Jeg hadde tappet den over i en gjennomsiktig beholder, da ser du vannet hvis det er noe. Min Merc. 20 hk, er så kilen at den gidder ikke å gå hvis det er så mye som en dråpe vann, eller mer en tre mnd. gammel bensin.

Bare å helle bensinen gjennom en Mr. Funnel trakt. (åja der hadde Ivar allerede nevnt det  :saint:  )

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...