Mons Olav Startet 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2015 Hei,lurer på å kjøpe en slik båt med 50 hk yamaha 4t.Båten skal brukes til fiske ,dorging ol.Er dette velbygde båter ? Er jo en gammel båt men ser fin ut.Den har visstnok ingen planingsterskel slik att den kan kjøres i feks 10-12 knop vist det er mye bølger,stemmer dette?Ellers noe man må vere obs på med denne båten? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Baljo Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Har selv ein med 40 hk 2 takt, denne gjør ca 21 knop på en god dag på flat sjø, er eg flere ombord så går det bare seinere og seinere. slår litt ved full gass i litt sjø. Om man er mer en 3 stk godt voksne i båten er den ikkje lett og få i plan med 40 hk vertfall.Eg kjem seinare til og bytte min ut med en 60-70 hk firtakt er planen. Menn båten har god plass invendig med bra med skap, god plass ute på dekk, selvlensende, muligheter for overnatting, og er en båt man føler seg trygg i om det blåser opp, En av minusene er at dem fortsatt er høyt priset mye av dem uten at det er noe særligt som er gjort med dem!. Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Jeg hadde en 18HT ("Turfisker") i mange år. Det ser ut til å være samme skrog på denne og 18 Combi. jeg kjørte en 60 HK (2-takt) Yamaha autolube på denne (toppfart 28 knop) Det var skjelden at jeg fikk benyttet alle 60 hestente ettersom båten båten lett tok av når den lå i plan og overflaten ble litt urolig. Ellers grei båt til småturer og fiske. Det er mulig at combien har litt mer vekt, og ligger bedre i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 En trygg båt å anbefale. hadde selv 50 HK Yamaha på - de er godkjent for maks 50HK - Stor båt til å være 18 fot, godt bygd er de, litt "røffe" i finishen, men det gjør lite. Brukte min til alt fra kos, til fisketurer året rundt, veldig fornøyd. Litt slag må du regne med på denne, den er veldig butt i baugen (rund), men overhode ikke ubehagelig. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Mons Olav Svart 26.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 (redigert) Ok.Takker alle for svar.Ja de er høyt priset,virker som de er populære da de er allsidige båter.Har nå kjøpt ein med tre år gammal motor.Har skjært hull i taket og montert takluke som jeg hadde liggende. Redigert 26.Juli.2015 av Miki-222 (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.