Jump to content

Har fått mulighet til å FÅ en Hanto 24. Bør jeg si "Ja takk"?

Kims_

Recommended Posts

Hei!

Jeg har fått mulighet til å få en Hanto 24 av en kompis av min onkel.
Den har stått på land i fem år, men gikk som ei klokke før den ble tatt opp (har ikke detaljer, annet enn jeg vet at det er en BMC motor med 36 hk.).

Den har ikke kalesje, så den har vært fylt opp med regnvann. Hva har dette å si for motoren? Er den kaputt, eller kan den fikses relativt enkelt?
Jeg er relativt ny til båtlivet, så jeg har ikke allverdens erfaring. Jeg har hatt og pusset opp en sørlandssnekke, som jeg kjøpte i fjor.

Hva kan ha gått galt med den og bør jeg si "ja takk" eller "nei takk".

Eneste kostnaden blir i tilfelle å få fraktet den hjem. Vil i tilfelle også selge tresnekka, så jeg har 15-20 000 å bruke på opppussing av Hanto.

Håper på svar.

På forhånd takk  :smiley:

selvfølgelig har det noe å si for motoren at den har stått under vann. det har også noenå si hvor lenge den har stått under vannog hvor lenge den har stått etterpå uten at noen har gjort noe for å redde den. det hjelper nok at det er snakk om ferskvann.

siden du hverken vet om du vil ha den eller hva du skal gjøre med den er vel svaret kort og godt nei takk? eller er du på jakt etter et restaureringsprosjekt? i såfall kan du jo vurdere det.

pass ihvertfall at du kan bli like lett kvitt den som den du får den av, om du sier ja takk. og i såfall; lykke til, det kan jo bli et spennende prosjekt. må du ha ny motor koster det jo, men ihvertfall er hk-avgiften borte nå. du må også vurdere om resten av båten er eller blir i såpass stand at den er verdt å spandere ny motor på. desverre aner jeg ikke hvaslags håp det er for den gamle, men det kan sikkert noen andre svare på, og hva som evt kan gjøres med den.

Redigert av quantumduck (see edit history)

Den har ikke kalesje, så den har vært fylt opp med regnvann. Hva har dette å si for motoren? Er den kaputt, eller kan den fikses relativt enkelt?

Hvis motoren har vore / er fylt med vatn, kan det vera ein veldig stor jobb å få den igang igjen. prøv ei pipe med latmannsarm på akslingen og sjå om du får bevegelse i den, i so fall er mykje berga.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...