Jump to content

Forgasser bytte på Yamaha 40hk 93mod til 50hk forgasser?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Heisann! Har seg slikt at jeg har en 40hk yamaha motor fra 93. Jeg ser på bilder av 50hk`en fra samme årstall at de er bokstavelig prikk like, så lurer på om jeg kan bare kjøpe et sett med forgassere til 50hk varianten og så har jeg en 50hk motor?

10hk betyr jo fortere utslitning, mer bensin forbruk osv, men er jo tross alt 10hk mer, om jeg har noen personer i båten så regner jeg med at marsjfarten blir høyere og muligheten til å trekke wakeboard osv er enklere?

Motoren er på en Yamarin 4300 som egentlig kan bare ha 30hk, noe som vet om den tåler kraften til 50hk? sett et far på finn med 50hk så tipper jo at det skal gå fint. 

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Ikke for å være en hjelpesløs stakkars, men om noen har mulighet til å være med å hjelpe med sjekking? 

Grunn: Er en ung gamer med en spill/redigerings maskin, så den skal oppdateres til windows 10 mens Hovedkortet skal bios flashes samt skjermkortene for å oppnå et mer stabilt og overklokk vennelig system^^ Så er rett og slett uten maskin og mobilen er mitt eneste verktøy for de neste dagene^^

kikka i en manual jeg har, der står det samme reed åpning på 40 og 50hk.

Men 50 bruker andre plugger - NGK BR7HS-10 for 40hk og BR8HS-10 for 50hk

Takker:)

Fant ut forskjellen 100%, :(

Forgasser (har jeg mulighet til å skaffe for 1500kr, da hele settet) og noe som heter exhaus manifold elns? Som er vanskeligere å skaffe :(

tja , kanskje bedre å bruke pengene på bensin og kanskje en propell i første omgang da :smiley:

Jepp jepp, har foressten fått en 10x13 propell på den, alu da ^^ som fungerer utmerket så tenker å finne en i stål med samme diameter og stigning :)

Takker så mye for hjelp Ivar!

• 7 måneder senere...

Buump!

Har lest mer og det ser ut som plugger og forgassere må byttes? Er veldig usikker om eksosen må?

Men aner ikke om min 1993 40HK 2takt Yamaha er 40H. I så fall kan jeg bruke 50D forgassere på den. Har noen ide?

EDIT: Har ikke platen til motor, men ringte forrige, forrige eier og han mente at motoren var en 93 mod.

Skal få postet et bilde av motor slik dere kan se selv. :)

Redigert av Christian.T (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...