Jump to content

Mannskap / Samkjøring Tananger - Stord - Trondheim

fm8-12

Recommended Posts

Hei

Jeg ble liggende værfast med seilbåten (Bostrøm 31) i Tananger for noen uker siden og nå er tiden kommet for å seile den nordover igjen.

I første omgang skal jeg seile fra Tananger og opp til Hardangerfjorden hvor jeg planlegger å være et par dager, før kursen settes mot Trondheim. Planen er å ankomme Tananger mandag formiddag, gjøre noen utbedringer og hvis været tillater det, sette kursen nordover.

Min kompanjong måtte dessverre melde avbrudd og jeg sitter da igjen alene. Lurer derfor på om det enten er noen som vil mønstre på som mannskap på deler av turen, 

evt. om det er noen som ligger i Tananger / Stavanger / Skudneshavn / Haugesund og kan tenke seg å kjøre sammen deler av strekningen?

Når vi gikk sørover hadde vi endel sjø over "Sletta" før Haugesund og det er en strekke jeg ser mørkt på å krysse alene, noe som forøvrig gjelder alle de lange strekka + det å legge til å havner alene.

Hører fra dere!

Bernt

Redigert av fm8-12 (see edit history)

Hei Seilaren, det var synd! Når er du i Stavanger igjen da?

Nå vet ikke jeg om det går hurtigbåt Stord/Haugesund - Stavanger, men om det gjør det og noen har lyst å hive seg på så dekker jeg reisekostnaden. Båten min kan helst ikke bli liggende lengre i Tananger.

Strekninga Stavanger - Haugesund er jo relativt grei, så den burde jeg jo få til å gå alene, samt at bryggene i Haugesund er så store at det skal være mulig å legge til alene også ;)

Men Haugesund - Stord er jeg mer skeptisk til!

Håper noen hiver seg med, eller eventuelt skal gå med egen båt slik at vi kan slå følge!

Bernt-Johan

Hei igjen.

Flaggruten (hurtigbåten) ble nedlagt for et år siden, men det er veldig gode bussforbindelser med Kystbussen. Nettbuss la vel også nylig ned etter å ha utkonkurrert Flaggruten!

Uansett, ser at jeg har det travelt fremover, og at dagene går. Må være hjemme til onsdag, og reiser bort da.. :(

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...