Jump to content

Volvo Penta motorer generelt, havari pga konstruksjonsfeil?

Medusa

Recommended Posts

Bernt skrev 8 minutter siden:

Jeg har 2 stk d4 overhalte nettop dysene : Alle hadde innvendig lekkasje over anbefalte verdier .begge motorer hadde gått 900 timer 

hadde de som overhalte noen formening om hva som forårsaket dette etter såpass få timer ? 
hva ble kosten for overhaling pr dyse? Nye hører jeg koster litt over 10k som del til de eldre D4/6.   

Mvh. SAP

Et annet moment er undermotorisering.

Båten ble levert med "minst mulig motor" for å holde prisen nede. Når båtprodusenten beregner effektbehovet er det ny båt, gjerne uten ankervinsj, store batteripakker og uten jolle på 200 kg hengende ut bak pluss alt det andre pikkpakket som samler seg med tiden.

Når alt dette tilbehøret kommer på blir f.eks de 2x 260 hestene for lite, men ønsket om fart er det samme. Dermed går motorene med max++ belastning over tid.

Legg til kjølere, injektorer og turbo som er 10-15-20 år gammelt sammen amatørmessig/fravær av vedlikehold, og du får havari.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...