Stella Ulefoss Svart Søndag 18:14 Link til dette innlegget Svart Søndag 18:14 Det kom diesel i olja og da skar den ene sylinderen, motoren hadde gått ca 1700 timer Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart Mandag 13:43 Link til dette innlegget Svart Mandag 13:43 Hadde folk gjort som vp sier så hadde det vel gått bedere Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart Mandag 15:04 Link til dette innlegget Svart Mandag 15:04 Bernt skrev 1 time siden: Hadde folk gjort som vp sier så hadde det vel gått bedere Hva er det VP sier som folk ikke gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart Mandag 17:48 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:48 Rense kjølere over galle dyser , dette er drit viktig på D motorer . D motorer er ikke som gamle mekanisk diesel motorer Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart Mandag 17:49 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:49 Jeg har 2 stk d4 overhalte nettop dysene : Alle hadde innvendig lekkasje over anbefalte verdier .begge motorer hadde gått 900 timer Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart Mandag 17:59 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:59 Bernt skrev 8 minutter siden: Jeg har 2 stk d4 overhalte nettop dysene : Alle hadde innvendig lekkasje over anbefalte verdier .begge motorer hadde gått 900 timer hadde de som overhalte noen formening om hva som forårsaket dette etter såpass få timer ? hva ble kosten for overhaling pr dyse? Nye hører jeg koster litt over 10k som del til de eldre D4/6. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
DR_Nelson Svart Mandag 18:17 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:17 Bernt skrev 26 minutter siden: Jeg har 2 stk d4 overhalte nettop dysene : Alle hadde innvendig lekkasje over anbefalte verdier .begge motorer hadde gått 900 timer Derfor jeg kvier meg for å handle en båt med D6 som har gått 2000timer uten å ha sjekket dysene. Byttet alle kjølere, det er jo og en stor kostnad Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart Tirsdag 14:11 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 14:11 Bytter ikke kjølere men det er viktig å rense å pakke om før tæring spiser de opp . . stille stans over lenger tid er vel en viktig årsak , dårlig diesel er vel en annen . vann og kondensfjerner er vist fy . Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart Tirsdag 14:58 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 14:58 Et annet moment er undermotorisering. Båten ble levert med "minst mulig motor" for å holde prisen nede. Når båtprodusenten beregner effektbehovet er det ny båt, gjerne uten ankervinsj, store batteripakker og uten jolle på 200 kg hengende ut bak pluss alt det andre pikkpakket som samler seg med tiden. Når alt dette tilbehøret kommer på blir f.eks de 2x 260 hestene for lite, men ønsket om fart er det samme. Dermed går motorene med max++ belastning over tid. Legg til kjølere, injektorer og turbo som er 10-15-20 år gammelt sammen amatørmessig/fravær av vedlikehold, og du får havari. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.