Jump to content

Walker Bay RIB?


Popeye70

Recommended Posts

Hadde en slik 9 fot RIB i 3 sesonger.

Veldig praktisk og stødig.

Bare positivt å si om denne med unntak av en ting:

Den er tungdrevet å få opp i plan, krever mye motor i.f.t de fleste andre.

Vesentlig lavere toppfart.

 

Hardplast i stedet for tradisjonell glassfiber/topcoat gjør at den tåler mye uten å bli skadet.

Blir kun riper, ikke hakk.

 

Hvis du ikke bryr deg om at den er lett å få i plan/toppfart så er denne førstevalget :)

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ikke seiljolla men en 9 fot RIB, slik som den på det øverste bildet.

 

Den var bla. a utstyrt med faste trimflaps så det var nok meningen at den skulle i plan.

Det var kanskje til og med en årsak til at disse er fabrikksmontert som sammenfaller med mine påstander?

 

De fleste båter med seil er vel neppe designet for å gå i plan, enig der :)

Link to post
Share on other sites

Jeg ser nå at det er to båter i annonsen. Den nederste er seiljolla. Noe misvisende annonsetekst, det er vel bare den nederste som kan brukes som seiljolle, og den kan vel neppe kalles "neste generasjon gummibåter"? :-)

 

Min innvending mot Walker Bay består imidlertid; ganske dyrt ifht hva man får, dersom man kjøper nytt fra forhandler. Jeg kjøpte en brukt Walker Bay seiljolle uten gummipotong for litt siden, ref https://baatplassen.no/i/topic/119734-den-perfekte-jolla-til-seilb%C3%A5ten/- og det var definitivt ikke den perfekte jolla til seilbåten :-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...