Tempo Olsen Startet 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2015 Kjøpte for en uke siden en krabbekoker fra europris til 299, kun gassbrenner! Men har problemer med og få nok varme til at vannet koker opp. Får ikke vanlig blå gassflamme men gul oransje farge på flammen. Noen som har tips? Brukte vanlig propanflaske fra grill, blir ventilen her for liten og at det derfor blir for lite gass og brenne? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Uten at jeg kjenner til den konkrete krabbekokeren du har; sikker på at det ikke går an å vri eller skyve på friskluftinntaket på brenneren? Lånte en krabbekoker ved en anledning, på den var det mulig å justere åpningen på luftinntaket. Stengt og liten åpning resulterte gule flammer, men ved å skyve ringen rundt brenneren litt opp fikk den nok luft og flammene ble blå. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 27.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2015 (redigert) Har en slik selv fra Europris. Du kan/må justere luftinntaket på armen. Men uansett hva du gjør er dette en elendig og nærmest ubrukelig brenner... Redigert 27.Juli.2015 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Noen som da kan si hvor man får kjøpt en OK krabbe/hummerkoker til en overkommelig pris? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Sverige. Kraftigere enn norske. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Big Horn Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 paella.no Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Har du vurdert å sjekke at regulatoren er stor nok? Jeg har byttet til en 2-bars (regulerbar) regulator og det gjorde enorm forskjell. Se info om regulatorer her: http://flowtech.as/regulatorer/ Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Standard regulator blir for liten til krabbekoker Sitér dette innlegget Link to post
Tempo Olsen Svart 1.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Var det eg tenkte kunne være galt, stod at 30mbar skulle være nok på esken. men etter nærmere ettersyn står det 60mbar på ventilen inn på brenneren. så skal kjøpe meg industri regulator, satser på at det ordner seg da! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.