theppan07 Startet 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2015 Vurderer å koble til tanksensor for å få oversikt over distanse til tom tank etc. Volvo har en egen sensorkabel som kobles fra tank sensor og til EVC kontakt på motoren (ved siden av Vodia diagnosekontakten) Spørsmål 1: Må jeg bytte sensor/måler i tanken, eller kan jeg benytte den som allerede er i tanken. Spørsmål 2: Tilkoblingskontakten på motoren har 6 pinner. To for tanksensor, to for vann/ekstra tank og o for rorindikator. Noen som vet hvilke to pinner som er for tanksensor. Har ikke funnet slikt detaljert info på internett. Gjelder D3-170 Hk, 2014 modell. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Oppdaterer denne. Spørsmål en utgår. Har fått bekreftet at eksisterende tanksensor kan benyttes. Spørsmål to er fremdeles aktuelt. Volvo penta har ikke ledningen fra tanksensor til motor inne hos noen av de butikkene jeg har vært i kontakt med. Derfor, noen som vet hvilke av de 6 pinnene i inn på sensorkontakten på motoren som er for tankmåler? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 (redigert) Har du studert denne manuelen her: http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/evc-d4-d6-d9-d12-d16-install.html#/30 Side 45 osv.? Redigert 30.Juli.2015 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Ja har sett på den, men den forklarer ikke hvilke pinner inn på sensorkontakten som sitter på motoren som er til tank sensor. Har en generell Volvo Penta multilink kabel jeg kan benytte, men ikke hvordan jeg kan koble den til tank sensoren. Alternativet er å bestille opp en original ledning, men føles litt bortkastet når jeg egentlig har alt, men kun trenger å vite hvilke to av de 6 pinnene på sensorkontakten som skal benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.