Jump to content

Anker solenoid spørsmål (hva betyr reverserende?)


GM36

Recommended Posts

Har en Lofrans Cayman 1000w ankerwinch (med 3 strøm ledninger)  der jeg må skifte

solenoid. Den hang seg opp under opptrekk og jeg måtte slå av

hovedbryter for å stoppe den.

 

Jeg får ikke take i en orginal.  Den jeg finner på nett som ser lik ut er en Imtra spa-10700.

 

Men jeg ser også at Watski selger Quick solenoider som kunne passe.

 

Det er to utgaver som forvirrer.  De selger både reverserende og

ikke reverserende. Hva er forskjellen?

Link to post
Share on other sites

Anchorlift har en solenoid de omtaler som "polvender" den har to utgående tilkoblingspunkter som gir +/- eller -/+ avhengig av hvilken av de to styrekablene som får 12 v inn. Med det kjøres anker ut eller inn (Deres frittfall er bare en timer som lar motoren gå ut i 40sekunder før det stoppes automatisk)  

 

Men siden du har jord og to pluss på motoren vil ikke dette kunne virke (Din - er jo alltid samme kabel) Om den reverserende solenoiden du har sett på gir + på en ELLER en annen utport bør det virke.

Link to post
Share on other sites

Det var feil i det jeg beskrev ovenfor.   Minus går rett til winch.   Pluss går til solenoid der det er to utganger M1 og M2

som bestemmer retning ( inn og ut)   Så da blir det Quick T 6315-12 Reversing Contactor  jeg må bruke. 

 

Koblingskjema her: http://www.safety-marine.co.uk/downloads/Quick-T6415-Solenoid-Control-Box-Instruction-Leaflet.pdf?did=406

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...