jsw Startet 27.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2015 (redigert) En kompis har kjøpt en mindre seilbåt som skal ha påhenger. Anbefalt størrelse, bl.a. pga plass til å stue den vekk, er 5 hk (Honda 4-T). Spørsmålet blir da om så små motorer har ladeuttak. Redigert 27.Juli.2015 av jsw (see edit history) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Busk Svart 27.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2015 Honda 5 hk skal være tilgjengelig med lade uttak. Iflg en annonse på blocet.se. Seilbåt idag Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Takker for svar. Fant ikke annonsen du nevnte men ringte lokal forhandler som ikke trodde det fantes men skulle komme tilbake som ikke kom tilbake.. Så får ringe noen andre. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Team Colibri Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Går han opp 1HK så har Mercury/ Tohatsu ladeuttak. (Har en 6HK 4T Tohatsu som dorgemotor selv.) Men det går an å diskutere hvor viktig ladeuttak på disse små hjulvispene er, for ladingen er heller sparsommelig. :) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Vestkystseiler Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Suzuki har strømuttak fra 4hk og oppover. På en seilbåt med utenbords hjelpemotor brukes vel ikke motoren veldig mye. så jeg tviler på om stromuttaket på påhengern er noe å satse på for batterilading. Tror de fleste er på 5A max, så det kreves maange timer med motorkjøring for å dytte noen få Ah inn på batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Takker for innspill! Dere har nok helt rett mht nytten av et ladeuttak. Men kompisen min er en smule opptatt av dette, så da tar vi det med :-) Da sjekker jeg opp Suzuki og Tohatsu også, i tillegg til Mercury SailPower 5 hk som jeg fikk innspill om fra en forhandler. Den motoren har også større propell og er ellers tilpasset bruk på saktegående seilbåt. Bl.a. med uttak for ekstratank :-) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Bay_liner Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Honda BF5A har likespenningsuttak - regulert som yter 12v 3A. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Kaffelars Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Kommer lenger med et ok solcellepanel, og støyer mye mindre Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Båten har faktisk solcellepanel også - her går det på dobbel sikkerhet. Han gikk en gang tom for strøm og det ble veldig dumt der og da... Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.