Jump to content

koble ekstra dorgemotor på båt

tikki

Recommended Posts

SeaStar har en løsning for å koble sammen styringen på en dorgemotor og hovedmotor. Så litt på denne i fjor, og så lenge avstanden i mellom motorene ikke er for stor virker løsningen fornuftig. (Om enn dyr.) Ellers er det flere løsninger for salg som består av et stag mellom motorene, noe slikt kan man også lage selv hvis man er litt over middels nevenyttig. Jeg har også sett at noen har lagt opp egen styring til kickeren, inkludert gass/ gir med autopilot, og det er i mine øyne den beste løsningen. Det er endel ulemper med å koble de i sammen, når du vipper opp den lille og bare kjører med den store vil du helst kunne koble fra styringen av den lille.

Selv bruker jeg bare den store motoren som ror når jeg kjører med den lille. Blåser det for mye til at det fungerer bruker jeg bare den store i steden. Etter et par år med det oppsettet har jeg bare kjørt på 250 timer på den store, men flere ganger mer på den lille, så jeg dorger tydeligvis lite i hard vind...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...