Jump to content

Tettemiddel når jeg setter sammen kjølekrets etter rengjøring?

KongKing

Recommended Posts

Sikkert samme greia. Dessuten anbefaler jeg på det sterkeste dette: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Slipepapir/Slipenylonark-3-stk-2000034929/

Offshore kalte vi det negerk&%/¤&¤. Men det er ikke offisielt. Og så bruker jeg Biltema bremsespray for avfetting. Når jeg setter sammen noe er det gullende rent og fettfritt. Og skal det være olje eller fett, så er det kun de mengder som er foreskrevet der det er foreskrevet.

Fordelen med disse greiene er at man slipper å vente to- tre uker på feil deler.

Ny gummiring, ser ut som Penta? De koster 31,00 pr stykk. Hadde av noen slike rør selv i fjor på min motor, måtte bytte sjøvannsfilter, ble ikke bra før nye pakninger var på plass. Har du ikke gummiring og må sette det sammen er silikonpakning en grei løsning så lenge slik jeg ser det. Av og til har jeg erfart at man faktisk må bruke både ny gummiring og silikonpakning for å få det tett igjen. Personlig liker jeg ikke det der pentasystemet som i tillegg ikke har klemringer for holde på plass. Kun ipresset og tettering som skal holde alt på plass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...