Jump to content

Tettemiddel når jeg setter sammen kjølekrets etter rengjøring?

KongKing

Recommended Posts

Jeg har rengjort varmeveksleren og skal sette det sammen igjen. Det er en gummiring som tetter der røra festes, men trenger jeg noe mer? Gris eller noe pastaaktige greier? Eller holder det med gummipakningene? Det har holdt til nå, men de har ikke vært tatt av på 10 år...

bilde

Sikkert samme greia. Dessuten anbefaler jeg på det sterkeste dette: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Slipepapir/Slipenylonark-3-stk-2000034929/

Offshore kalte vi det negerk&%/¤&¤. Men det er ikke offisielt. Og så bruker jeg Biltema bremsespray for avfetting. Når jeg setter sammen noe er det gullende rent og fettfritt. Og skal det være olje eller fett, så er det kun de mengder som er foreskrevet der det er foreskrevet.

Fordelen med disse greiene er at man slipper å vente to- tre uker på feil deler.

Ny gummi. definitivt!

& den sette du fint inn med silikongrease eller syrefri vaselin slik at det sklir fint saman.

Til reingjering kan du godt nytte det afrikanske kjønnshåret som HULDRA har god erfaring med, eller også berre ein liknande skuresvamp frå Mors oppvaskkum

Ny gummiring, ser ut som Penta? De koster 31,00 pr stykk. Hadde av noen slike rør selv i fjor på min motor, måtte bytte sjøvannsfilter, ble ikke bra før nye pakninger var på plass. Har du ikke gummiring og må sette det sammen er silikonpakning en grei løsning så lenge slik jeg ser det. Av og til har jeg erfart at man faktisk må bruke både ny gummiring og silikonpakning for å få det tett igjen. Personlig liker jeg ikke det der pentasystemet som i tillegg ikke har klemringer for holde på plass. Kun ipresset og tettering som skal holde alt på plass

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...