erlend-fs Startet 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2015 Hei! Skal se på en båt i dag, med en Ford Lehman 80hk. Den har gått over 4000 timer. Jeg er langt fra en motorekspert, men jeg syntes dette hørtes mye ut. Selger sier 4000 timer ikke er noe i det hele tatt for denne motoren. At de gjerne går 30 000 timer. Motoren er fra 1979. Styre unna, eller er dette noe å satse på? Setter stor pris på svar Mvh Erlend Søderlund Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Selger har nok tildels rett. Typisk motor som står i sjark og beregnet på årelang gange. Tipper serviceintervallet er 10000 mellom hver gang. Men så er den gammel da. Har den fått vanlig olje/filterskifte? Prøvekjør og se om det er ekstra mye røyk (de skal ryke noe), er det olje i kjølen før/etter tur. Ser kjølevæsken ok ut? Generelle retningslinjer med andre ord. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Hei, Kjøpte en Viksund 990 i fjord, holder på å restaurer no, ferdig neste sommer. Jeg har samme motor fra 82, gått 5800 timer. Skiftet varmeveksler og overhalte toppen med nye ventiltettinger etc.. Snakker med Joros diesel som leverte deler, du kan kjøre 20000 timer til før overhaling sa han. Det er en stor å tung motor, slik det skal være, uten noe elektronikk. Mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
erlend-fs Svart 28.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Takk for tips! Betryggende å høre at dette er en stabil traver. Motoren så veldig fin ut også. Nå gjenstår det bare å finne ut hvilken båt man skal velge. Motoren sitter i en Nautucat 33 fra 1979. Noen som vet hvordan disse båtene står seg i pris? Generelle erfaringer/ kunnskap om båten? Erlend:) Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Traktormotor! går veldig lenge med litt stell. 20 - 30000 timer er vanlig, før noe større må gjøres. Min har gått 8500 t uten større problemer. Nauticat holder seg MEGET godt i pris, er regnet som en kvalitetsbåt. Hvis du vil seile, finnes det bedre valg. (de fleste faktisk) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.