Jump to content

Ny pioner Flexi med brukt Honda 75. Noen med erfaringer?

Mr_Stian

Recommended Posts

Hei. Min far skal kjøpe ny båt og har slått til på en pioner Flexi 17 med Honda 75hk.

Båt er helt ny med brukt styrekonsol og motor (byttet over fra eldre båt). Motoren er en 75 hk Honda fra 2008. Motor ser nesten helt ny ut.

Noen som har erfaringer med denne motoren? Og noen med båten?

Var egentlig på jakt etter alt nytt men fekk ett kjempetilbud på båt og motor så slo til på dette men er litt skeptisk til og kjøpe såpass "gammel" motor.

Har selv nettopp kjøpt båt med 2008 modell motor på, ikke betenkt overhode

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Motoren behøver du ikke bekymre deg for. Den er ekstremt robust driftsikker i vanlig Honda kvalitet. Aner du hvor mange driftstimer den har?

Du kan event bytte impeller før neste sesong. Ellers bør normalt vedlikehold utføres før hver sesong. Bytt olje og oljefilter samt sjekk evt bytte bensinfiltre / vannutskillere - før vinterlagring. Manual for motoren kan lastes ned her http://marine.honda.com/support/manuals/models/BF75EFI om du ikke fikk en med motoren. 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Nervøs er vel ett sterkt ord. Denne nye båten skal byttes av en 25 år gammel båt med like gammel Yamaha 30hk motor. Den har fungert ypperlig. Lett og starte og har fremdeles autolube system som funker!

Jeg har bare aldri eid en 4t motor før. Vet fra bilverdenen at Honda er solide greier så regnet nesten med at båtmotorer er samme greiene.

Båten blir kjøpt gjennom forhandler men de selger for kunde. Kunden er blitt syk og vanskelig og få god info fra. Så har ikke fått nøyaktig hvilke servicer som er blitt tatt. Så jeg kommer nok til og ta en service på den om ikke så lenge.

Skal ned og prøve båten i morgen så ser frem til det. Skal bli spennende og prøve. Disse båtene blir mye solgt med 60hk Yamaha så skal bli morsomt og se hva 75hk greier.

• 6 måneder senere...

Min far kjøpte denne båten og har vert fornøyd så langt. Kjøpte den litt seint i sesongen, men jeg har fått prøvd den noen turer og den ligger godt i vannet. Tåler fint bølger og er behagelig og kjøre. Motoren sviver stille og fint og bruker lite bensin.

Ville nok ikke hatt så mye mindre enn 75 hk på den. Husker ikke toppfart men mener det var noe over 30 knop.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...