Øystein Reksten Startet 28.Juli.2015 Del på Facebook Startet 28.Juli.2015 Har sannsynlegvis ein feil på diselpumpe, motoren har ein hard og ujevn gange og får ikkje meir enn 1400 omdreininger ved belastning.Har skiftet diselfilter og fått overhalt dysene uten at det hjalp, dysen var dårleg så dei trengte ein overhaling. Så nå gjenstår vel berre pumpa om ikkje nokon har ein annen løysning der, er ingen alarmer på motor kom gjerne med råd om mulige feil.Lurer også på om nokon har BOSCH DÉLENR. PÅ PUMPEN. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Mercruiser 2.8 d-tronic hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cmb Svart 28.Juli.2015 Del på Facebook Svart 28.Juli.2015 Kanskje JLE kan gi noen tips. Søk her på googlesøk på bp Altså skriv jle i søkefelt øverst i styrbord hjørne:) MVH Cmb Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
svendis Svart 28.Juli.2015 Del på Facebook Svart 28.Juli.2015 (redigert) Dette skal være Bosch beskrivelsen på pumpen hvis det er 200hk du har: VE 4/12E 1900 LV 2004 2.8ES 200 er av og til omtalt som d-tronic. På papiret er det 2.8 165hk som heter d-tronic. Det beste er etter min mening å få avlest live data med diagnoseutstyr. f.eks Rinda Tech Mate Pro Redigert 28.Juli.2015 av svendis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Øystein Reksten Svart 28.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2015 Det er ein 2.8 d-tronic 165 hk 1998 mod. vm motor eg har men går ut fra at det er bosch pumpe når resten av insprøytningssystemet er Bosch. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
svendis Svart 28.Juli.2015 Del på Facebook Svart 28.Juli.2015 Det er det nok ja. Siden det er 165hk så er ikke pumpen lik som på ES200, så da stemmer ikke den beskrivelsen over helt. Det skal stå på pumpen din. Kanskje bak et lag eller to med lakk :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Bosch delenr skal stå stemplet på pumpen. Det er et 10 siffret nr og begynner på 0 460 xxx xxx. Det er også et lignende som nevnt i svar over. Det er typebetegnelsen. Har dette oppstått plutselig? Er det utført arbeid rett i forkant av dette? Er innløps og utløpsbanjo byttet om? Er kamaksling/pumpen reimdreven?kan den ha hoppet over en tann? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Øystein Reksten Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Takker for alle svar som har kommet. Det oppstod plutselig gjekk med gjekk fint med 2800 omdr. For så å plutselig miste turtallet. Det er ikkje kam reim på desse motorene her er alt mekanisk og hydraliske ventilløftere. Får ta ein prat med eit verksted i dag, men rekner med at det er berre å få demontert pumpe å sende til overhaling. Oppdaget samtidig som dette problemet kom har eg fått feil på sensor for drifstofftemperaturen,den varierer fra -16 - + 2 grader siden ligger i pumpa så er eg nok redd for at det er der det har skjedd noko. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Øystein Reksten Svart 7.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2015 Ein liten oppdatering siden det har vert ferietid både i heimen og på verksteder rund, har problemene med båten vert på vent. Etter å ha tilbrakt det meste av dagen i båten med feilsøking på motor for å vere sikker på at det var diselpumpe som hadde feil før eg begynte å demontere den, har eg funnet ut at det er nesten ikkje kompresjon på sylindre nr 2, som sannsynlegvis er årsaken til problemene med motoren. Den går ganske greit uten belastning men, med de sammen den blir satt i gir begynner den og fuske, så får prøve å få demontert toppen i løpet av helga og sjekke ventiler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaffelars Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 (redigert) Høres likt ut som ventilbildet du ser i slutten av side 1 her.. og forhåpentlig like lite følgeskade :) Redigert 7.August.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Øystein Reksten Svart 10.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2015 Da er det demontert og feilen viste seg og vere ein bagatell egentlig, berre eik knekt ventilfjør på eksosventilen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Øystein Reksten Svart 10.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2015 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.