knsol Startet 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2015 Hei Jeg har wema instrumenter i båten, skal koble turteller og tilt indikator på en yamaha f100 4 takt fra 99. Kan jeg benytte ledninger som kommer ut av kontrollboks, evt hvilken? Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Den grønne fra kontrollboksen er signal til turteller. Sett turtelleren til 12 pol. Gul til pluss på instrumentene og sort til minus Tilt indikator må du ta fra motoren hvis ikke det er allerede trukket kabler.. følg ledningene fra giveren på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 9.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Turteller ble ok, det er 4 ledninger som kommer fra tilt sensor. Hvor skal disse kobles på wema instrumentet. Kun 1 sensor ledning på instrument. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Vet du vilke verdier instrumentet skal ha for topp og bunn ? Det eneste trim instrumentet fra wema jeg finner er til drev ( http://flak.no/produkter/Kontrollutstyr_og_trimplan/Wema_instrumenter_og_givere/Trimindikator_Wema ) , og det tviler jeg på er det samme som på yamaha, men du kan jo prøve.. Sort fra giver til jord, og så får du prøve om en av de 3 andre funker mot signal på instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Hopper på denne jeg !! Kan man måle strøm ut på den grønne signalledninga når motoren går ? Jeg har en F100 fra 2002, og der er alt koblet rett, men turtelleren virker ikke. Kan det være mangel på signal fra motor, og hvor begynner jeg i såfall å lete ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.