Maika Startet 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2015 Jeg kjøpte nylig en optisk røykvarsler med produksjonsår 2015 som jeg satte i det ene motorrommet som er på ca 2 kubikkmeter, god lufting og der det står en VP 2030. Natt til i forigårs (mens vi alle sov, kun kjøleskap var på, og båten lå på svai langt unna andre båter) gikk alarmen, men det var ingen røyk og ingen tegn til at noe kunne ha laget røyk (ingen svidde ledninger e.l.) I går koblet jeg den til på ny mens vi fortsatt lå på svai og etter noen timer gikk den på ny uten grunn. Jeg har to andre røykvarslere som aldri har feilet, men de står i større rom (en optisk og en optisk/ionisk). Kan det være det fuktige været kombinert med et litt lite rom som var årsaken, eller er det mest sannsynlig en feil på varsleren? Akkurat den skal i hvert fall ikke opp igjen, temmelig utrivelig å bli vekket midt på natten av falsk alarm med to små barn ombord (selv om ekte alarm jo hadde vært verre.) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Svaret ligger i type varsler. Optisk er på en måte som et øye og vil kunne forstyrres av eks damp fra dusjing da den mister sikten. Kan sikkert påvirkes av dårlig vær også som tåke o.l. Bytt til ionisk og problemet vil sikkert være løst. Begge typer har sine sterke og svake sider. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.