Jump to content

Gorenje gasskoketopp - tennere sluttet å virke

Fantino

Recommended Posts

Du kommer ikke til fra undersiden av koketoppen da? Enten ved å løfte hele toppen opp eller å komme til undersiden via et skap eller annen luke i benken? Koketoppen må jo uansett være mulig å komme til under med tanke på inspeksjon av gasslangen og diverse. Vil også tro et batteri vil være plassert i nærheten av bryterne, på undersiden av koketoppen. Hos meg er batteriet plassert under en liten svart plastluke i hjørnet av toppen, men din koketopp virker langt "renere" i designet enn min, så er sannsynligvis mer skjult.

Ganske idiotisk opplegg! Stekovnen går på 12v og tenner uansett. Min har en lei tendens til å slukke 3-4 ganger før den blir varm, noen som har en forklaring på det?

Det kan være at FFD'en  ( FFD= Flame Failure Device) slår inn.

Dette er en sensor, gjerne en føler med et tynt kapilarrør koblet til en ventil) som bryter gassen automatisk når varmen forsvinner (flammen blåses ut eller slukker på annen måte).

Når man tenner med en FFD fordrer det at man etter tenning må holde gassen åpen ved å holde inne en fjærbelastet vride/knapp inntil sensoren er blitt varm nok. Er den ikke varm nok så vil sensor bryte gassen umiddelbart.

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...