Fantino Startet 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2015 Koketoppen virket fortreffelig inntil i går. I dag virker plutselig ikke tennerene. Den tenner og brenner helt fint når jeg tenner med lighter. Finner ikke bruksanvisning og er helt blank på gass da jeg aldri har hatt det i båten før. Noen som har tips til å få tennerene i gang igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Det er en elektronisk tenner på den., altså et batteri et eller annet sted.... Sikkert på undersiden ved knappene. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Prøvde å slite litt i de knappene, men de løsnet ikke helt uten videre. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Du kommer ikke til fra undersiden av koketoppen da? Enten ved å løfte hele toppen opp eller å komme til undersiden via et skap eller annen luke i benken? Koketoppen må jo uansett være mulig å komme til under med tanke på inspeksjon av gasslangen og diverse. Vil også tro et batteri vil være plassert i nærheten av bryterne, på undersiden av koketoppen. Hos meg er batteriet plassert under en liten svart plastluke i hjørnet av toppen, men din koketopp virker langt "renere" i designet enn min, så er sannsynligvis mer skjult. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Tok ut skuffa og kikket under, men den var ganske ren der også. Fant ikke noen batteriluke el. Er det alltid batteri på slike, eller kan de være koplet til båtens batterier også? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Finner du en modellbetegnelse på den så kan du kanskje finne bruksanvisningen her http://www.gorenje.no/service-support/bruksanvisninger Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Fant typebetegnelse G34AX1 og etterhvert en manual på engelsk. Men sa jaggu lite om tennere og evt batteriskifte gitt.. Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 (redigert) Ser ut som den er ment for montering på kjøkken på land, da skal den vanligvis ha 220V, ikke noe batteri. Regner med den er koblet til strøm på noe vis. Redigert 30.Juli.2015 av Siglo (see edit history) Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Stemmer at det står 220V ja. Må nesten teste om den kun virker når landstrøm er tilkoplet - det har jeg ikke akkurat nå.. Nok en god grunn for å få koplet inverteren til alle stikk i så fall. Pr i dag går den kun til kjøl/frys. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Da har jeg testet, og tennerene virker helt fint når jeg igjen er koplet til landstrøm ?... Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Ganske idiotisk opplegg! Stekovnen går på 12v og tenner uansett. Min har en lei tendens til å slukke 3-4 ganger før den blir varm, noen som har en forklaring på det? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Ja, temmelig teit kopling. Men det skal fikses når jeg bare en gang får tid. Ikke aktuelt mens jeg var på tur med en 10- og en 4-åring i alle fall ? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Ganske idiotisk opplegg! Stekovnen går på 12v og tenner uansett. Min har en lei tendens til å slukke 3-4 ganger før den blir varm, noen som har en forklaring på det? Det kan være at FFD'en ( FFD= Flame Failure Device) slår inn. Dette er en sensor, gjerne en føler med et tynt kapilarrør koblet til en ventil) som bryter gassen automatisk når varmen forsvinner (flammen blåses ut eller slukker på annen måte). Når man tenner med en FFD fordrer det at man etter tenning må holde gassen åpen ved å holde inne en fjærbelastet vride/knapp inntil sensoren er blitt varm nok. Er den ikke varm nok så vil sensor bryte gassen umiddelbart. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Fantino Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Har samme problem (og samme båt..). Men hvor lenge skal en måtte holde inne? Den kan brenne flere minutter for så å slokne igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.