-morten- Startet 29.Juli.2015 Del på Facebook Startet 29.Juli.2015 http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=61720125 snedig konstruksjon fra tyskland.. styrhusbåten på 25 fot har 3 fortøyningsbeslag, helt slett dekk ingen terskler til døra, sittebenker nesten helt ved dørken. skjærgårdsjeep i alu og treverk er sikkert lekkert å se på, men totalt motsigelse spør du meg! lukket pulpit forran og løfteører til fortøyning akter! i det heltatt ser båtene uferdige ut i forhold til norsk bruk. Ikke noe trekkrør til elektronikk hverken på styrehusbåt eller targabøyler. når det er sakt var det bra finnish på pulverlakk og det ser ut som hvasse skrog og layout for sportsfiskere. Lurer på hvilken CE kategori de har og hvilken standard de er produsert etter! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
T&P Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Produsentens oppgitte HP er nede Du får kontakte norsk selger & avklare dine anliggen. Du skal leite ei stund etter båtar i dene kategorien med ledige trekkrøyr med meir. Det du ser i den sakna terkelen kalles gjerne barrierefri aksess. So kan ein ville ha det eller ikkje Likte det eg såg :-) Er (desverre) ikkje i kjøpsmodus pr idag. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Synes det så ut som lekre og solide båter jeg! Hadde ikke hatt noe mot en av disse. Et par av modellene hadde riktignok lukket pulpit, men den er såpass lav at den neppe ugjør et stort problem. Hvor ser du sittebenker helt ved dørken? Synes de ser helt normale ut i høyden jeg? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
glalaks Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Spennende og tøffe båter.. Finere enn buster;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
aileenll Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Håndtverket så bra ut. Men formene var ikke helt etter min smak! Dog enig med gladlaks i at det er vesentlig bedre en buster. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
-morten- Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Produsentens oppgitte HP er nede Du får kontakte norsk selger & avklare dine anliggen. Du skal leite ei stund etter båtar i dene kategorien med ledige trekkrøyr med meir. Det du ser i den sakna terkelen kalles gjerne barrierefri aksess. So kan ein ville ha det eller ikkje Likte det eg såg :-) Er (desverre) ikkje i kjøpsmodus pr idag. Ingen tvil om at de er lekkre og solide! terskelfri access er jo flott det, men ved en fylling er det katastrofalt. virker som skrogene er laga for åpen og røff sjø! Helt dekk frem til kabin tror jeg vil by på problemer ved CE merking. Skrogene ser ut som å tåle tøffe påkjenninger både fysysk og sjømessig, men konstruksjoner uten terskler finner man ikke på havet eller på en båt for yrkesbruk. mulig det er dreneringssystem under gummimatta.. båtene er sikkert greie men jeg er skeptisk til konstruksjonen på den styrhusbåten.. Jeg har erfaring med konstruering/bygging av båter i aluminium. Ingen tvil om at det er flotte båter, synes bare at det var litt merkelige konstruksjoner, og at jeg personlig hadde bygget dem en god del annerledes. Hadde vært spennende å sett mere specs på båtene! Bra med konkuranse i hvertfall! Det er jo en del på markedet Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
T&P Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Du er ikkje aleine om å ha jobba med nybygg av båt. Eg for min del i "noko" større målestokk, der desse båtane knapt er på storleig med MOB`en.... Di innleiande posting Morten tolka eg som rimelig negativt vinkla. Fleire av dine merknadar synes å ikkje finne gehør hjå andre her inne At konstruktør ikkje nødvendigvis har tatt norske "behov & krav" med i sin konstruksjon, er deira avgjersle. Spørs kva marknad den er mynta på Eg likar det eg ser & hadde nok vitja forhandlar om eg var i genuin kjøpsmodus.Sertifiseringa svarar nok selgar på om du ringe :-) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Du er ikkje aleine om å ha jobba med nybygg av båt. Eg for min del i "noko" større målestokk, der desse båtane knapt er på storleig med MOB`en.... Di innleiande posting Morten tolka eg som rimelig negativt vinkla. Fleire av dine merknadar synes å ikkje finne gehør hjå andre her inne At konstruktør ikkje nødvendigvis har tatt norske "behov & krav" med i sin konstruksjon, er deira avgjersle. Spørs kva marknad den er mynta på Eg likar det eg ser & hadde nok vitja forhandlar om eg var i genuin kjøpsmodus.Sertifiseringa svarar nok selgar på om du ringe :-) Har jobba både mot Ulstein og andre verft, samt vært med på konstruksjon av en alu katamaran for ysrkesbruk. Kan en del om grunnleggende båtkonstruksjon men har jobbet mest med offshore konstruksjoner. Hvis man ser på leverandører som f.eks Anytec og Kaasbøll båter så ser man de små forksjellene som løfter produktene litt ekstra og gjør båtene tryggere og sikkrere. Det var ikke ment som kritikk, men når jeg samenlikner med andre på markedet som for meg er kvalitetsprodukt og følger tradisjonsrik båtdesign, har dem en del ting dem kunne gjort annerledes! men jøss ikke alle er så optatte av konstruksjon og sikkerhet som meg! hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.