Kenneth Finsås Startet 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2015 Har et toalett som ikke suger inn vann, og dermed ikke virker. Har stått ubrukt i åresvis. Hvor bør jeg feilsøke, og hvor får jeg deler? Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Kjøpe et rep sats fra Maritim, så er det i gang igjen, bare 10 mins arbeid det er sikkert o ringer og gummi ventil som har tørket ut. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Som Spannerman sier - kjøp reppsett. Husk riktig modell. Er som regel oring eller den store pakningen i lokket. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Kaffelars Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 #1, 2 & 3 : Er bunnventilen åpen? Får du inn vann gjennom slangen når du kobler fra inngangen på toalettet? Står venderen til venstre på toalettet for å pumpe inn vann? - Slik vender står nå er det kun tømming av skålen uten innpumping, fyll det med vann fra en bøtte etpar ganger og sjekk at det pumper ok til tank/ut etter så lang tid uten bruk. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Jeg hadde kliss maken toalett, toalettpumpe og problem. Reppsettet er nesten like dyrt som helt ny pumpe, så jeg valgte like godt å bytte hele pumpa - så fikk jeg siste versjon av pumpa også ("twist'n'lock"), ny, hygienisk og ubrukt. En vakker dag skal jeg åpne den gamle pumpa og se om jeg finner ut av problemet. Kanskje den gamle pumpa kan brukes for reservedeler? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Jeg kan vel legge til at jeg på min første båt hadde jeg et eldgammelt RM69 pumpetoalett. Det var noe lekkasje på det, dryppet litt septik ut i kahytten. Jeg kjøpte reppsett og reservedeler for 1500 kroner og skrudde og styrte og stelte, men likefullt var det fortsatt lekkasjer. Prøvde å tette med silikon, uten hell. Så så jeg tilfeldigvis at et helt nytt toalett med pumpe og alt bare kostet NOK 899 elns... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Kenneth Finsås Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Å jasså, er det bunnventil på dette ja.... Da virker det, jeg trodde min far hadde åpnet disse siden det er hannes båt, men kun avløp var åpent gitt. Uansett takk for gode svar. ? Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 (redigert) Dette ligner veldig på det det jeg har og jeg har hatt samme problemer. Kjøpte et repsett og byttet bare pakningen som sitter helt på toppen. Den lukker og åpner vel hjelp av et lodd. Denne pkaningen har en tendens til å blir noe merkelig i formen. Etter byttet funket det som det skulle. Nå har jeg lagt den gamle på et plant underlag. I fjor skjedde dette igjen og jeg la inn den gamle som da var blitt plan. Nå skifter jeg mellom de to en gang i mellom og det funker. Eller får jeg den til å trekke vann når jeg tar av slangen i overkant bak på potta og holder for åpningen i slangen mens jeg pumper. Da går det en stund. Redigert 29.Juli.2015 av sigmundh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Shit happends :-/ Har kjøpt repsett og byttet på min forrige båt, og deretter byttet hele pumpen. Ikke den største utgiften, så jeg ville ikke tatt vare på den gamle for å ha i tilfelle jeg skulle få bruk for noe slikt en gang i fremtiden. Har liggende en komplett (ubrukt) pumpe i båten i tilfelle behov. I min forrige båt hadde jeg også ekstra gassregulator og pantrypumpe da det fort kunne få en god ferietur til å bli en mindre god ferietur hvis de sviktet, men det er kanskje litt pessimistisk å dra rundt på et stort delelager :-) Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Om man vil bruke penger på stadig å kjøpe nye rep-sett får enhver gjør som man vil med. Men uansett tar vel ikke en gammel pakning større plass enn et nytt rep-sett? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.