LAKA Startet 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2015 Noen som fulgte MS Sjøkurs inn Boknafjorden til Finnøy idag? En flott opplevelse - men lenge siden jeg har sitt så mye uforsvarlig kjøring. Store 40 og 50 fots cabincruisere som med få meters margin kjørte slalom mellom småbåtene oppover skutesiden til MS Sjøkurs i 15-20 knops fart med dertilhørende store hekkbølger. Alt for noen sekunder på TV. At det tilsynelatende gikk bra med de fleste (kjenner to som fikk så mye vann om bord at de måtte slepes til land) er kun flaks. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Nå lå vi langt langt bak med vår 20 foter og betraktet dette - problemet i seg selv er ikke båtstørrelsen men manglende evne til å ta hensyn. Man trenger ikke blåse forbi 14 fots småbåter med unger i med et par meters klaring i 20 knop uavhengig om man båten man sitter i er 20 fot eller 50 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Samme langs heile kysten rundt sommerbåten. Mye idiotkjøring blandt de store båtene. Hadde båtene holdt "plassen sin" så hadde feltet innordna seg. Vi stod over basert på erfaring frå sommerbåten 2013. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
000 Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 ja som vanlig er det de store båtene som er skurkene. Patetisk. Er det noen som holder rett kurs og plass osv så er det nettopp de større båtene mens de små farer rundt som hodeløse høns og skaper dette kaoset man ser i tv og sjø rett opp alle steder. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Var du til stede idag Knurrbart? Jeg snakker ikke generelt, men om innseilingen til Finnøy idag. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Lurer ofte på hvor lang en meter er på sjøen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LAKA Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Gode holdninger Knurrbart! Du har virkelig skjønt dette. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Nei eg var ikkje tilstede på Finnøya idag men at noe var annerledes der enn de hundre andre anløpa i alle desse sesongene dette har gått i tv tviler eg meeget sterkt på. Det fremstår som så tindrende soleklart når en ser på dette at det slett ikkje er de såkalte store båtene som er problemet på sjøen mht kaos og slalomkjøring og 2-meters passeringer Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Så, så gutta, nå må dere ikke krangle. Det er en kjent sak at Ola Nordmann gjerne setter livet på spill for noen mulige sekunder som linselus. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Javisst. Been there done that. Å kom med Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Va der med min 16 foter idag. Måtte flere ganger flytte meg da eg ble innhentet av store båter som skulle forbi. Eg holdt samme fart som resten av følge. Samt mye småbåter som kjørte i plan på kryss og tvers. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Enig i det Fjordland, mange småbåter som også kjørte uforsvarlig særlig når hekkbølgene bak sommerbåten ble så store at de slet med å holde kursen og vinglet brått fra side til side. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Nei eg var ikkje tilstede på Finnøya Den sterkestes rett gjelder så absolutt på sjøen Neppe særlig tilstede, absolutt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Storskarv Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 I Bømlafjorden kjørte redningsskøyta som en idiot rett foran oss i full fart, og kryssa foran Sjøkurs og alle som låg på bb side. Bare flax gjorde at ingen båter fikk mye vann ombord. Var også en 40+ foter som skulle vise hvor fort og nært han kunne passere.... Ingen tvil om at de store sto for idiotkjøringa her! Sitér dette innlegget Link to post
arntans Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 I Bømlafjorden kjørte redningsskøyta som en idiot rett foran oss i full fart, og kryssa foran Sjøkurs og alle som låg på bb side. Bare flax gjorde at ingen båter fikk mye vann ombord. Var også en 40+ foter som skulle vise hvor fort og nært han kunne passere.... Ingen tvil om at de store sto for idiotkjøringa her! Ikke mobb redningsskøyta. Den var der for å hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.