Jump to content

Sommerbåten på Finnøy - mye idiotkjøring

LAKA

Recommended Posts

Noen som fulgte MS Sjøkurs inn Boknafjorden til Finnøy idag? En flott opplevelse - men lenge siden jeg har sitt så mye uforsvarlig kjøring. Store 40 og 50 fots cabincruisere som med få meters margin kjørte slalom mellom småbåtene oppover skutesiden til MS Sjøkurs i 15-20 knops fart med dertilhørende store hekkbølger. Alt for noen sekunder på TV. At det tilsynelatende gikk bra med de fleste (kjenner to som fikk så mye vann om bord at de måtte slepes til land) er kun flaks. 

Nei eg var ikkje tilstede på Finnøya idag men at noe var annerledes der enn de hundre andre anløpa i alle desse sesongene dette har gått i tv tviler eg meeget sterkt på. Det fremstår som så tindrende soleklart når en ser på dette at det slett ikkje er de såkalte store båtene som er problemet på sjøen mht kaos og slalomkjøring og 2-meters passeringer

I Bømlafjorden kjørte redningsskøyta som en idiot rett foran oss i full fart, og kryssa foran Sjøkurs og alle som låg på bb side. Bare flax gjorde at ingen båter fikk mye vann ombord. Var også en 40+ foter som skulle vise hvor fort og nært han kunne passere.... Ingen tvil om at de store sto for idiotkjøringa her!

Ikke mobb redningsskøyta. Den var der for å hjelpe deg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...