Jump to content

Northstar 650 GPS antenne pakkning. Hvor få tak i?


Martin Stenberg

Recommended Posts

snodig montering.. og ingen skruer? :s Ville tettet hullet(midlertidig plastbit ned litt sika om du er på tur) og montert den inne,oppe under dashbord eller på targabøylen.

Siste alternativ, sika/tec7/casco marin teknikk, og lime den fast det den har stått.

 

..ser ut fra bildene at en plastbase er limt fast, og gps hang kun med en bit tosidig skumtape og to styrepinner?

Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, og takk for raskt svar!

 

Nei, den er ikke festet med skruer. Den var bare festet i den "pakkningen" som du ser på bilde... Jeg får ikke flyttet den, for da vil det være ett synlig merke der. Får ikke skrudd noe fra undersiden av skroget, for den ligger sånn til at jeg ikke kommer til med noen form for skrutrekker. Men det går kanskje an å ta antenner fra hverandre, å skru den fast i skroget?

Redigert av Martin Stenberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Rens og avfett dekket og bunndelen til antennen og legg en runde Sikaflex 291 i pakningssporet og sett litt press på dette til fugemassen er tørr(over natta). Legg deretter en fuge mellom ytterkanten av gps og dekk, dra over med en finger dyppet i såpevann for en pen fuge. La tørke igjen, og det vil holde en god stund.

 

--eller gjør som jeg foreslo først, og evt. lag et 100mm hull der gps'en står og sett på en std. rustfri 180mm lufteventil. Den dekker over denne gamle skaden, holder tett, koster rundt 3-400, og sikkert kjekt med ekstra lufting i lugar, toalett eller hva som er under.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...