Baljo Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Når jeg tenker meg om, du kan eventuelt prøve og sette stopp knappen til stop i steden for RUN for og se om knappen gjerne er snudd/koblet feil, har selv opplevd at dette er gjort på enkelte annet utstyr Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Som teerex skriver er dødmannsknappen på siden der. Uten den i rett posisjon vil ikke motoren starte om du trekker 100 ganger i snora Har du ikke fått med dødmannssnor på kjøpet? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Starter uten dødmannssnor bare bryteren står i rett stilling, har en slik motor fra Mercury på jolla, samme primeren (liten blå tapp du ser vedsidenav forgasseren som trykkes ned), som dras ut og trykkes inn 4-5 ganger ved kaldstart. Har ikke brydd meg om å vri på tomgangshjulet. Starter somregel på 1-2 drag, men har opplevd at denne blå tappen har hengt seg opp nede, for mye bensin og vanskelig start derav. På bildet ser den ut til å være oppe i rett posisjon. Sjekk at pluggene ikke er dynket, rene og har gnist, høres/ser ut som kompresjon er på plass. 2% olje er litt overkant, kan gjerne tynne den ut til 1,5 senere for å redusere røyken. Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 (redigert) Denne Mariner motoren er en Mercury. Knotten merket "idle" har pumpefunksjon. En tullete å regelrett dårlig patent. Dra knotten inn og ut gjentatte ganger for å pumpe fuel. 3-4 ganger burde være tilstrekkelig. Disse motorene sviver etter min erfaring notorisk dårlig (lavt) på tomgang. Prøv moderat økning av gasspådrag på vrihåndtaket ved start.. Ca 30% burde være nok. Idlejusteringen skal kunne påvirke tomgangen, men virker sjelden eller aldri, da dette også er en patent av den mindre gode sorten.. Håper dette var til hjelp. Redigert 30.Juli.2015 av simon_a (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
ailuwest Svart 31.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2015 Droppet motor. Sitér dette innlegget Link to post
ailuwest Svart 31.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2015 Droppet motor. Sitér dette innlegget Link to post
kfh74 Svart 31.Juli.2015 Del på Facebook Svart 31.Juli.2015 Fant denne: https://www.youtube.com/watch?v=mUOmsGiirTU Pass på at det ikke er bensin i nærheten av pluggen! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2015 Del på Facebook Svart 31.Juli.2015 Bensin går greit men bensindamp i rett konsentrasjon bør man unngå Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.