Stian69 Startet 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2015 Jeg har en Ibiza 19 Sport hvor fronten fikk seg en trykk i fjor høst. Høstbølgene røyk krokene på utstikker og båten slo mot kaia. Selve glassfiberen kan jeg fikse, men er det noen lure ideer til hvordan jeg kan utbedre /forbedre fenderlist uten å bytte hele? Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Kva med å bruke Sika 221? Eg har ikkje sjekka databladet for om denne kom i kvit. Ein kjapp telefon til Sika er oftast svært greit. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Kan vanskelig se at denne fenderlista er reparerbar uten å sette inn et nytt stykke og plastsveise (om det i det hele tatt er mulig). Har du sjekket prisen for ei ny? Ny list må steames/varmes for å få den i en tilstand/lengde der den kan legges på. Ville kjøpt ei ny fenderlist. Kan ikke tro den kan koste allverden til denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Gjør godt rent og fyll med grå tec7, forme det til , spytt på fingern og glatte til så holder det en stund ☺ beste er selvfølgelig og bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Gjør godt rent og fyll med grå tec7, forme det til , spytt på fingern og glatte til så holder det en stund ☺ beste er selvfølgelig og bytte. En god oppskrift på en ren fusk/humbug-reparasjon. Ville du likt å kjøpt en båt du etter en stund fant ut var reparert på denne måten? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 derfor jeg skrev det beste er og bytte... men tec7 funker fint i nød og er ett forslag. Ved salg skal det uansett godt gjøres at rep med tec7 ikke vises. Og skal en kjøpe båt er det lurt og sjekke hele båten uansett. Og ved salg burde da uansett selger opplyse om slikt. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 For det om en fikser noe midlertidig med tec7 er det jo ikke ensbetydende at man er en svindler☺ Sitér dette innlegget Link to post
Stian69 Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Kan godt være at jeg prøver Tec-7. Enig at det er en midlertidig løsning som er litt juks, men poenget er bare at det skal se litt penere ut. Aner ikke hvor mange som har spurt om jeg pleier å holde høy fart mot kaia. Skulle jeg solgt så hadde det selvsagt ikke vært noe løsning annet enn bytte eventuelt prisavslag. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 (redigert) Om jeg hadde oppdaget en slik reparasjon utført og fortsatt var interessert i båten ville jeg røsket av hele skiten for å se hva som hadde funnet sted her. Vil råde til å gjøre dette skikkelig en gang for alle, ikke utsette en ordentlig reparasjon. Da kan det like godt være som det er en stund til. Tross alt er det snart et år siden du skadet båten og da er ikke en fuskreparasjon på sin plass. Men det er nå bare mitt syn. Redigert 30.Juli.2015 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stian69 Svart 31.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2015 Helt greit med ditt syn. Nå skal jeg som sagt ikke selge båten. Det er kun for at det skal se litt penere ut siden jeg ikke rakk å skifte før sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 31.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2015 Jeg er helt enig med Boble65.Puss og glatt til med sandpapir,vask med aceton el.og fyll i tec7.Ingen grunn til å bytte hele fenderlisten om du ikke vil gjøre det,den ville nok kostet deg oppunder tretusen kroner og vel så det. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
ollebolle2 Svart 31.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2015 Syns folk legger for mye i dette. Båter blir brukt ( iallefall min!) og får ulike sår/småskader. Båten er fullt funksjonsdyktig om fenderlisten ikke blir byttet/utbedret. Dersom båten skal bli visuelt strøken må listen byttes, jeg hadde glattet til med tec7. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.