larsen2000 Startet 1.August.2015 Link til dette innlegget Startet 1.August.2015 Når jeg ønsker å fylle stappfull tank (feks før vinteropplag) fyller jeg nå til bensin pipler ut av ventilen i skrogsiden. Finnes det noen smartere måte enn dette som ikke gir fullt så mye søl? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Jepp. Monter en slik en: Du kan f.eks. kjøpe den her Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Du veit det at bensin ikkje "står seg" utan tilsettningsstoff? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 1.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Genialt, takk for tips! Jepp, konserverer bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 På min hører jeg bensinen kommer opp påfyllingsrøret rett før det er fult og kommer ut lufting.. Har forøvrig aldri tilsatt bensinen noe og den fungerer like bra på våren;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
T&P Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 glalaks skrev On 1.8.2015 at 18.54: ........aldri tilsatt bensinen noe og den fungerer like bra på våren;) Du burde verte ansett i diverse oljeselskap du Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Hos meg kan jeg også høre på lyden når dieselen begynner å stige i røret, og stopper før det kommer ut av hullet. ;-) Jeg har måler, men den er selvfølgelig montert nede ved kartbordet, så jeg må ha en nede som roper opp når det begynner å nærme seg, og så begynner jeg å lytte for å høre når tanken er full. Det er tungvint, men det fungerer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
glalaks Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 T&P skrev On 1.8.2015 at 22.07: Du burde verte ansett i diverse oljeselskap du Ja faktisk! Har sikkert hatt flaks.. Men etter 5 vintre uten noe bensinkonservering så begynner jeg å tro at bensinen tåler det. Sist vinter Sto båten ute med halv tank.. Utrolig nok fungerte det helt topp på våren.. ;) om det er oljeblandet ville jeg vært mere skeptisk.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.