bardemil Startet 1.August.2015 Link til dette innlegget Startet 1.August.2015 Vår nyinnkjøpte bruktmotor fra 2008 stoppet midtfjords i går ettermiddag led ca 3500 rpm. Sikringen på 10a hadde gått, byttet denne, så gikk den på nytt når nøkkelen ble satt til on. Målt over drivstoffpumpen til ca 3 ohm og over starteren er det tilsynelatende mindre enn en ohm. Innspill på videre feilsøking? Ingen åpenbare ledningbrudd og har multimeter i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Det var ikke i forbindelse med tilt/trim opp eller ned? Sitér dette innlegget Link to post
bardemil Svart 1.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Nei, trim og tilt er det eneste som virker uten å ta sikringen. Så det må være noe som får strøm når motoren går.. Sitér dette innlegget Link to post
bardemil Svart 4.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 Idag har jeg koblet fra ting og tang. Det er først når jeg tar av den største kontakten på Emm at sikringen holder når nøkkel settes i kjøreposisjon. Men EMM lyser, den får tydeligvis også strøm.. Hvor skal jeg lete videre etter kortslutning? Sitér dette innlegget Link to post
nicwes Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Hei : Har en 90 E tec, med eksakt samme problem. Motoren stoppet da båten var på vei opp i plan. Fant sikringen som hadde gått. Skiftet og nå fungerer tilten men med en gang jeg begynner å vri på startnøkkleen går sikringen på ytt. Hat lett etter kortslutning uten å finne. Hva fant du som årsak??? Sitér dette innlegget Link to post
brigglars Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 hei har du fått fikset problemet? sliter med nøyaktig det samme. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Tydeligvis et vanlig problem, da også min helt nye 115 hester har en reservesikring under motorlokket. Vi fikk beskjed av forhandler om at dersom den røk måtte jeg ta kontakt med autorisert verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.