Nidelv-28 Startet 1.August.2015 Link til dette innlegget Startet 1.August.2015 Hei. Etter mye om og men vurderer vi en seilbåt av typen bavaria 39 og bavaria 40 fot( fra 05-10 mod). Vi har behov for 3 lugarer. Da vi har 2 barn. Viktig for oss er at det er min høyde innvendig på 200cm, da skipper er 198cm høy. Viktig at da også min en av lugarerne har en sengelengde på min 200cm lang. Av utstyr ser vi for oss "stor" motor, rillestorseil ( ser lettvint og behagelig ut, da dette evnt blir første seilbåt for vårt vedkommende), baugproppel, ankervinsj akter. Ellers det "normale" utstyret. Viktig med mye lystilgang til å være seilbåt. Pris. Ca 650-850 Tusen. Evnt noen tips fra dere båtfolket?? Tips tas imot med stor takk? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Jeg synes Bavaria 42 Cruiser er en penere båt enn 38, 39 og 40. Det er noe med proporsjonene som er riktigere på 42, etter mitt hode. Uansett hvilken du velger i denne størrelsen så kan du få tre lugarer, rullestorseil og baugpropell. Selv har vi en Dufour 385, og er godt fornøyd med den som en familieseiler. Den vinner neppe mange regattaer da den er vrien å seile godt. Innvendig ståhøyde er 193 cm, så den er lavere enn du trenger. Lykke til med jakten! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KistinaU Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Hei Nidelv-28 Jeg kjøpte min første seilbåt i fjor og ende opp med en Jeannea so 42, pga høyde i salongen, jeg er 198 cm på strømpelesten, sengen forut er akurat lang nok. Selv valgte jeg Tradisjonel seil pga manglende seil erfaring. Hadde jeg kjøpt båt i dag ville jeg fremdeles gått for samme seil føring, når det skal ned så dra i håndtakk og det raser ned. Baug propel har jeg ikke og båten er lett å snu på femøring ved kun bruk av skovelhjuls effeket av propell( dette for alle seil båter) en nyttig side er "maryland school of seamanship, mooring technics" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.