Jump to content

Tohatsu md 40 fra 2003( tror jeg) går fusker ved 4000RPM

Baljo

Recommended Posts

Hei, har er Tohatsu MD 40, denne begynte i dag og ligge og jukse ved ca 5000 RPM, så etter en stund falt turallet til ca maks 4800 RPM, stoppa motoren og såg over motoren, etter dette vill den bare opp på 4000 RPM,

Når den går på tomgang kan eg ta av øverste tenplughetta og den endrere ikkje gange, setter så på denne og tar av hetta på sylinder nr 2 og fortsatt ingen endring i motor lyd og oppførsel. 

Motoren går helt normalt opp til 4000 RPM.

Om båten står i fri kan jeg fint ruse den opp på 6000 Rpm,

Har prøvde og pumpe bensin på belgen på slangen, uten noen endring,
når den jukser har eg også dratt ut choken bittelitt, og da kveles den som normalt.

Er det coil/Coiler som har tatt kveld eller noe annet som er vanligt?.

Noen som vet om det går an og måle ohm og finne hvilken coil som er defekt?.

Mvh Baljo

Du har nok kontroll på det men, har du rett olje? Jeg hadde samme problemet helt til jeg fant ut at selger hadde brukt helsyntetisk tcw40? Feil olje værtfall. Jeg bytta til totakt og etter noen timer fungerte den sånn som den skal. jeg har samme motor bare 2005.

Tja, når du sier det så begynte det vel faktisk med at oljealarmen for autolube tanken begynte varlse om lavt nivå, så jeg fylte på en liter i går, men mener da temmelig bestemt at dette var 2 takts olje kjøpt på en Best, men skall nå jaggu sjekke kanna og se om eg har lagt feil kanne i båten tidligere. Takk for tipset Eddiken!

Har fått sjekket at det virkelig er totakts olje som ble fylt på tanken og det er det!
Sjekket også pluggene og ​dem såg egentligt bra ut, men såg at di to øverste hadde litt anerledes farge en den nederste.

Nye plugger blir kjøpt i morgen!.

Ingen som har erfaring med og ohme coiler/cdi eller tennings spoler på Tohatsu?.

Mvh Baljo!​

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...