Poseidon Startet 2.August.2015 Link til dette innlegget Startet 2.August.2015 En kjenning fra Østerrike elsker å seile i skandinaviske farvann og denne sommeren har han holdt seg på den sørlige norskekysten. Neste sommer ønsker han å fortsette nordover på Vestlandet og videre så langt som tiden og vinden tillater ....Men av praktiske årsaker ønsker han å sette båten på land her i Norge fra september frem til april - og nå er han på jakt etter mulige sted/firma for vinteropplaget. Båten må kunne rigges ned og stå inne i frostsikker hall over vinteren og den må kunne klargjøres på vårparten. Ideelt sett skulle det være et sted på kysten Egersund - Bergen. Båten er en Swan 46, den er 14 m lang, mastehøyde 23 m og totalvekt er ca 17.700 kg. Kanskje noen av baatplassens mange brukere har et godt sted å foreslå?Kom med innspill, så skal jeg formidle videre til båteieren. Gode forslag ??? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mulligan Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Jeg antar åten har EU flagg. På grunn av drakoniske norske tollregler anbefaler jeg at han seiler til Sverige og lagrer den der. Han har ikke lov å ha båten i Norge i mer enn 6 måneder, og han har ikke lov til å forlate den i mer enn 6 uker. Skal den overvintre må den på godkjent tollager. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Hadde et inntrykk av at de reglene var endret... -da har jeg trodd feil... ( skal ikke spore av i den retning) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Han kan søke om å ha båten i Norge i inntil 2 år: http://toll.no/no/bil-og-bat/fritidsbat/lagring-av-utanlandsk-fritidsbat-i-noreg/ Er nok lurt å starte med å søke. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Poseidon Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 De formelle delene med vinteropplaget snakket jeg med ham om, og han var meget oppmerksom på de vanskelighetene det kunne by på. Han anser seg å være ajour med den biten, nå er det de praktiske sidene som skal ordnes. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
sap_2000 Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Frammes Maritime i Sandefjord (VP serviceforhandler) har vel fasilitetene som skal til mener jeg. Hvertfall på motorbåtsiden. Eneste forskjell til seilbåt må vel være en henger som kan trille den inn og sette den fra seg. Ta en telefon og hør :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sun Flyer Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Bokn maritime senter? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mulligan Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 (redigert) Framnes har en diger Travellift. Losbåtene blir tatt opp der. Platehallen blir brukt til lagring av seilbåter. Men jeg trodde Østlandet utgikk? Redigert 2.August.2015 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Mener krana til Bokn maritime Senter kan kjøres inn, ja, og de var veldig serviceminded når jeg var der i fjor vinter. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Poseidon Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Bokn Maritime er forsøkt, men av ukjente årsaker ble det ikke aktuelt, men takk for omtanken. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sun Flyer Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Du har også Bømlo Skipsservice. Og evt Bildøy på Sotra. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
ravddo Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Jeg hadde lagt den hos seilerbixen i struer rett innenfor thyborøn. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Poseidon Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Takk for mange innspill. Jeg har nå sendt informasjon videre til min østerrikske båtvenn og håper at han finner en god løsning. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.