Jump to content

Volvo Penta 5,7 fusker ved pådrag


Fru Jacobsen

Recommended Posts

Merkelig nok ikke store forskjellen på trykket. Før byttet var trykket på rundt 27 psi (som er innen specs for min maskin 29 +/-2), etter byttet ligger den på 30 psi. Var vel derfor jeg aldri mistenkte trykkregulatoren eller høytrykkspumpen heller. Da jeg åpnet trykkregulatoren derimot så jeg det med en gang. Det hadde vært en tydelig lekkasje ut på siden. Ny fjær og ny regulatorpakning og motoren går som en drøm. Men - det skulle bare mangle. Nå er det ny rotor, nytt fordelerlokk, nye plugger (med riktig åpning), nye filtre hele veien, ny bensin, ren flammedemper, ny map sensor og tempgiver, ny høytrykkspumpe (airtex) og nye o-ringer på "alle koblinger i bensinsystemet" og nye injektorer (og rebuild kit på TBI´en).

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...