Jump to content

Fjernkontroll til eldre Engbo ankervinsj?


PiperBill

Recommended Posts

Jeg har en eldre Engbo ankervinsj med fastmontert kontrollpanel fremme og en kontrollenhet på en 1 meter ledning akter. Lurer på om det går an å få montert en fjærnkonroll på den? Hva tenger jeg og hvor kan slik kjøpes? Også lurer jeg på om det er en grei sak å koble opp alt selv eller bør det gjøres av fagfolk?

 

Thanks :-)

 

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaring med denne selv, men kanskje er dette et alternativ?http://webshop.nettbaat.no/products/fjernkontroll-til-ankervinsj-og-baugpropell

 

Mulig du må gjøre om fra "minusstyring" til "plusstyring", men det er i så fall en smal sak.

Ligger mange innlegg her inne som omhandler dette :-)

 

Oppkobling på slikt er vanligvis relativt enkelt, vil tro du gjør dette lett selv. Om ikke så viser det seg gang på gang at det er god hjelp å få her inne.

Redigert av Sjøfare (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøp deg en fjernkontroll på ebay. Jeg kjøpte denne.  denne er pluss styrt men du kobler bare opp to releer og kobler deg innpå det orginale panelet. Kan sikkert hjelpe deg med skjema på dette :) Rekkevidden er helt topp på denne. 

 

Takk! Bestilte den nå! :-) og tar imot tips om installering og evt. hvilket releey jeg trenger med glede. Om den ikke funker så er det ikke mer en et hundrelapp nede i vasken.

 

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...