Torsen67 Startet 3.August.2015 Link til dette innlegget Startet 3.August.2015 Er helt fersk på dette. Ferskvann er enkelt system med kaldtvann og ei elektrisk impellerpumpe. Er det bare å kjøre systemet tomt? Toalettet er med elektrisk kvern og septiktank. For å tømme dette må jeg åpne en ventil og tømme det i fart (vacuum). Er det bare å kjøre dette tomt også? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Litt tidlig å tenke på VINTERkonservering allerede nå? Vi har riktignok hatt en kald sommer (selv om meteorologene mener den er helt på det jevne), men personlig satser jeg på en Indian summer. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 For å svare på spørsmålet ditt. Det holder ikke å tømme bare slanger (kjøre det tomt) Det vil være vann igjen i selve pumpa, og hvis det fryser vil pumpa sprekke. Det har jeg lært "the hard way". Isteden for å prøve og tømme pumpa, pleier jeg å bare å demontere den og ta den med hjem. Kanskje ikke like hyggelig med septikkverna/-pumpa. Jeg har ikke dette, så noen andre får svare på hva man gjør for å vinterkonservere dette. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
lippert Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Jeg tømmer det jeg kan av ferskvann og båser så tomt med trykkluft. Har du flere tappepunkt bør det gjøres litt systematisk. septik tømmes og sikres med frostveske. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Rocksolid Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Er det ikke bare å kjøre 50/50 med glykol og vann, dra nok igjennom dass slik at du er sikker på at en klekkelig dose har nådd septikken? Jeg kommer til å slå en klunk glykol i kjølsvinet også hvis jeg forlater skuta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.