Eddiken Startet 3.August.2015 Link til dette innlegget Startet 3.August.2015 (redigert) Jeg har veldig lys tå kjøpe en båt, men det er ikke gasshendler innvendig. det er på motoren man må for å gi gass. kan det legges opp til innvendige gasshendler? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62414290&ref=favorites&folderId=2922134 Redigert 3.August.2015 av Eddiken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Gasshendel er enkelt, du kan kople på en ekstra wire på spaken ute og forlenge til en universal spak inne. Vridning og kopling er litt verre, der er det enklest å bruke original ekstrautstyr. Men greier du deg kun med gassen så burde det ikke være noe problem. NB: Jeg tror du burde bestemme deg fort, den der er nok lettsolgt til den prisen;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eddiken Svart 3.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 ja, er mest interressert i ha både kobling og gass med tanke på når jeg skal legge til kai.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Manøvrering til og fra kai er det uansett greiest å gjøre mens man står ute. Så jeg ville ikke ha bygget om noe før du har fått prøvd det ut. Jeg hadde gass og vridning inne på min, men det var en snekke med stort overbygg og kalesje. Kopling inne har lite for seg. Du kopler uansett ikke ut før du ligger stille med vridbart anlegg. Men det er ikke sikkert det er noen vits å gjøre noe som helst. Med en slik båt som dette er det like enkelt å gå ut når du nærmer deg land, egentlig... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Dette er en båt som uansett er greiest å legge til kai med når du står ute, men egentlig ingen problem å mekke til noko for å få manøvrering inne om du ikkje har ti tommeltotter. Men eg hadde ikkje tatt meg bryet å brukt tid og resurser på å lage nåke slikt på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 3.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 sånn som jeg ser det fra bildene er det jo ingen ting inne, jeg liker meg best innendørs når jeg går på havet værtfall. da er det jo kjekt å kunne koble til og fra og samtidig kunne manøvrere båten innendørs. sånn som jeg ser det foregår alt ute inkludert roret. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Det er ikke teknisk umulig, kun et spørsmål om penger..... Men som andre her sier, best å stå ute. De aller fleste jeg kjenner med slik båttype, har utviklet en grei teknikk hvor en står med roret etter å sakket ned turtall og legger venstrefoten bak på omstyringen. Når båten er stoppet, er det bare å koble i fri. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 3.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Joda, er vel en vanesak. Men selv foretrekker jeg hendler inne også :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.