Jump to content

Justere innslagspunkt for temperatur alarm - Volvo Penta TMD31A


Vår Sommer Ro

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til om det er mulig å justere innslagspunkt for temperatur alarm på en Volvo Penta TMD31A?
I boka står det at normal driftstemperatur for denne motoren er 75-90c og at termostaten er fullt åpen først ved 94c. Hos meg så begynne buzzer til temperatur/oljetrykks alarm å "skurre" litt allerede ved 87-88c, noe eg meiner er for tidlig. Dette er irriterende nok til at eg slakker av og holder meg under 85c. Men eg meiner at motoren har kapasitet til å gå med 90c over lang tid. Kjølesløyfa her er forøvrig i orden og har god funksjon.
Er det mulig å justere buzzeren?

Link to post
Share on other sites

Vil anta at du har en egen tempvaktmåler. Du har en som måler temperatur for instrument også har du en som varsler på varselsystemet antar jeg. (slik er det på ad41 og KAD-motorene. Disse er ikke identiske, tipper den sistnevnte skal varsle først ved høyere temperatur over 95 opp mot 100 grader. Det er nok denne du må bytte evt. rense. Buzzer er ikke justerbar, men man kan koble den helt ut, vil da ramme alle vaktfunksjonene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...