Jump to content

Nogen der kan køre en båd fra DK til Lysekil?


MajorAndy

Recommended Posts

Som nogle måske har læst i "hvad har du gjort med..."-tråden , så er båden - efter lang tids tvivl - lagt ud til salg.

 

Derfor skal den nu transporteres til Drevia i Lysekil for rekonditionering og derefter udstilling i deres hal.

 

Mit problem er at arbejdet nu er begyndt for alvor og det bliver svært for mig at finde en mulighed hvor jeg kan sejle til Lysekil - og det samtidig passer med at vejret er stille nok til at kan kan tage de 150 nm i god hastighed.

 

Kender nogen en eller flere, der har lyst, tid og er fleksible til at sejle den op for mig? Jeg betaler naturligvis transport hertil, forplejning og passende honorar for det. Det kunne jo være, at netværket herinde havde kontakt med en yngre eller ældre (Svensker?), det har lyst til at tage en dag ud til sådan en tur?

Link to post
Share on other sites

Synes det er trist og lese og forstår godt dette valget er tatt med meget tungt hjerte.

 

Jeg er sikker på at dette vil ordne seg hurtig med godt kompetent mannskap som holder til litt nærmere enn meg (tenker på utgifter til logistikken for deg).

Ebonita med fru er en perfekt kandidat om de har tid :-)

 

Men hvis det skulle bli vanskelig å få fraktet den så må du ta gjerne kontakt med med meg MA, så ser vi om det passer for alle parter. :-) har som du vet kjørt endel NW390 tidligere.

hadde også vært hyggelig å få møte deg IRL en gang :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ja vi är ju som sagt i vänten för hustruns semester som börjar på fredag, och därefter tänkte vi ju då ganska snart ge oss ut på havet. Så möjliga dagar för mig/oss  skulle kunna vara fredag den 8:e och ett par dagar framåt.

 

Tittade lite på väderförutsättningarna vid Varberg de aktuella dagarna dvs från fredag den 7:e till måndag den 11:e:

 

vaderfonster__7-10_augusti.jpg

 

Om denna prognos stämmer så finns det bara ett begränsat fönster fredag den 8:e till lördag morgon den 9:e som är användbart och det känns kanske lite för trångt för att vara realistiskt. Så jag tror tyvärr att jag får dra tillbaka 'intresseanmälan'. Men tack i alla fall för välvillig kommentar från SAP och kan Du få hjälp av honom och/eller Hulda så är Din båt alldeles säkert i goda och erfarna händer!

 

Och lycka till med båtförsäljningen - fast jag hoppas förstås att Du kommer på bättre tankar....

Jag kommer att sakna Dina inlägg på Baatplassen!

Du vet att för oss båtägare blir det alltid bra väder nästa sommar!

 

:pray: :pray: :pray:

Link to post
Share on other sites

Kommer der et ok vejr vindue mellem 11 august og 07 September kan jeg godt sejle den. Endog med kort varsel. Alternativt efter 22 September.

Jeg har sejlet siden jeg blev født (1953). Håndterer dagligt 35 fods sejlbåd med 70 m2 sejl. Er udmærket kendt med distancen.

Motorsagkyndig + min far havde motorbåd hvor jeg var med i perioden 1953 til 1970

Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig

Link to post
Share on other sites

Det var supertrist MA !

 

ligger i Helsingør nå..........

 

prøvde meg med Admiralinnen ?

 

skal vi ta Nordwesten opp til Lysekil i morgen ? og la Gunga Din ligge kvar i Helsingør.....vi er tilbaks på ett par døgn her......

 

(Helsingør til Lysekil ca 150 mil......o man logger vel 20 kn i snitt ?!? vet ikke men det jo bare  7,5 timer....og vi ligger ute o seiler 10-15 timer per døgn, da vi seiler)

(med GD regner vi 5 kn i snitt......det hadde vart 30 timer :smiley: ...)

 

men hun sa nei.....har prøvt ett par ggr....men fortsatt NEI ! :nonod:   mulig jeg begynner o bli en toffel....synes dette hadde vart kul !!! :yesnod:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Leste det du skrev i den andre tråden og trodde det ville "gå over". Leit når det blir slik, men når god følelsen ikke er der blir det ikke bra uansett.

Kan hende at det kommer tilbake, med en mindre og enklere båt om et par sesonger..

 

men angående levering av båten søkte jeg opp dette på finn.no

http://www.finn.no/reise/flybilletter/resultat?tripType=oneway&requestedOrigin=OSL.METROPOLITAN_AREA&requestedDestination=CPH.AIRPORT&requestedOrigin2=&requestedDestination2=&requestedDepartureDate=14.08.2015&requestedReturnDate=14.08.2015&numberOfAdults=1&numberOfChildren=0&cabinType=economy

 

fra ca 1000kr for en enveis billett fra Oslo til København. Kan være behjelpelig med transport av mannskap fra Lysekil og nordover mot Oslo eventuelt den helga (men da blir det med bil ?).. ikke si noe til kona ?

Link to post
Share on other sites

Tak for mange gode tanker og ord! Det har været en meget svær beslutning og det er ligesom at skulle skilles fra en god ven eller kæreste. Så mange planer og drømme, der nu ikke bliver til noget.

 

På den anden side er jeg sikker på at det rationelt er den rigtige beslutning, men som Bitteliten siger: Hvornår har noget med båd været rationelt...?

 

DMI er ikke enig med dig, ebonita, om vejret på lørdag. De mener tilnærmet 0 vind og ingen bølger, og holder det, så er det bestemt en mulighed for mig at køre den op selv, så det holder jeg lige øje med.

 

Indtil da, så siger jeg tak til alle, der har tilbudt hjælp her og på IM. Jeg ser lige tiden an et par dage og ser om der skulle være et vejrvindue lørdag.

 

Og Gunga; man bør kunne holde 25 knob det meste af vejen, så vi taler om lige over seks timer, tænker jeg... ;-) Men håber at du og fruen nød hjemmehavnen. Jeg håber du vinkede til båden, den ligger lige til venstre da du sejlede ud af havnen overfor gæstepladserne yderst i havnen. 

Link to post
Share on other sites

Har fået fornøjelsen af at være skipper på denne 'delivery tour' af MA's luksusyacht til Lysekill - Startet ud fra Helsingør 7:30 idag og passere nu Varberg. Perfekte konditioner. Sol og svar SE vind. Speed 25 knts avg

 

/BMF

Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig

Link to post
Share on other sites

Ikke langt igjen nå. Godt jobbet BMF :-)

 

Istemmer Hulda, og du må holde deg her på BP Major Andy :-)

Synd vi aldri møttes personlig med Last Boat VI, men lever jo i håpet om at du en dag vil komme tilbake til båtlivet :-)

 

Er du i Oslo og vi være med en tur ut mellom øyene, så bare ta kontakt MA :-)

 

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Så har jeg hentet en træt men glad besætning ved færgen. Flot arbejde og tak for stor hjælp til BMF og crew!

 

Vi må se om det bliver båd igen til mig. Måske. Jeg kan nok ikke undvære BP men mon ikke besøgsfrekvensen kommer til at falde. Men det skader nok ikke...

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tænkte lige at jeg ville slutte denne tråd med ros til mandskabet fra Drevias værkstedschef i en mail, jeg modtog i dag:

 

Hej

Båten kom väl fram i går vid 14.45 tiden, och vi har båten i hamn, med nycklar hos oss.

Transfer piloterna blev körda till tåget i Uddevalla ca klockan 17.00 och bör vara hemma nu. Ett mycket kompetent och fint crew som kan anbefälas till andra transfer uppdrag också tycker jag.

Jag tackar för uppdraget och kommer att skicka status till Jessica senare eftersom vi kommer i gång med arbetet.

Vänliga hälsningar

Ivan Andersen

Link to post
Share on other sites

Synes dette er trist lesing. Men forstår deg og på en måte Major Andy. Jeg har hatt et sterkt ønske om å treffe deg her I den sørlandske skjærgård. Men det blir nok litt vanskeligere nå som siste båt er borte. Det var hyggelig å treffe deg på sjøen for to år siden. Desverre oppdaget jeg det for sent. Ellers ville jeg gjerne stoppet for en prat. :)

Når jeg og leser at du blir mindre å treffe her inne på Bp så ramler det enda en vegg bort. Du har vært utrolig fin å ha med på alle måter. Bidrar sterkt på værfronten. Og alltid positiv med en forsiktig undertone. Det har jeg satt stor pris på. Så håper virkelig ikke det blir så mye mindre vi ser til deg her inne. Hilsen en båtvenn :)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...