Jump to content

NB 27 pro med VP D4-260, får ikke mer enn 3240 O/min


Haukøy

Recommended Posts

Har en NB 27 pro fra 2009 med D4-260. gangtid motor ca 450 timer... Får ikke mer enn 3240 O/min når båt er nysmurt og helt ren. I alle tester av båt med denne motor får di 3460-3480 O/min, og 4-5 knop mer enn hva jeg oppnår. Propell er samme som testbåter har brukt... Ingen feilmeldinger eller koder på EVC.. Har for øvrig nettopp byttet denne da den tok kveld...

Link to post
Share on other sites

Årsaken ligger samsynligvis i lendet for lite diesel og:eller for lite luft, eller en sensorfeil slik at motoren oppfatter det slik at den får for lite diesel eller luft.

 

Start med å sjekke dieselfiltre/- tilførsel og luftfiltet.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Rens Ladeluftkjøleren/intercooleren på både luft og vannside. Varm luft inn stjeler noen hk.

De fleste tester er oftest med "tom" ustoffet båt, Realiteten etter noen år er jo at båten blir tyngre av div utstyr og ting og tang man drar om bord. Noen lag bunnstoff gir også økt friksjon og man mister en knop eller 2.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...