Jump to content

Hvor mange båter av en type finnes det i Norge?


mk414

Recommended Posts

Hei

 

Jeg lurer på om det er noen som vet hvor/hvem/hvordan man kan finne ut av hvor mange av en spesiell type båt som finnes i Norge. Finnes det noe register?

 

Jeg byttet til meg en Formula 272 SR1 89 mod for noen dager siden. Det var bryggefest denne helgen og etter bare noen få timer fortøyd på sin plass var det enorm respons på båten. Ord som "klassiker" og "ikke mange slike båter å se til daglig" ble brukt ofte. Jeg må si at jeg ble veldig overrasket og litt sjokkert..

 

Jeg har prøvd å søke etter info om disse båtene men finner ikke mye.

Noen her inne som vet noe om Formula båter?

 

Stor takk på forhånd.

Redigert av mk414 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du vil helt sikkert ikke finne noen samlet oversikt over dette. selv om du går til hver enkelt produsent, vet de jo ikke hvor båtene deres har havnet (Kan være solgt flere ganger) Og hvis de visste, er det ikke sikkert de ville fortelle det til deg... Mange verft har dessuten gått konkurs, skiftet navn, eller solgt formene slik at to like båter kan ha forskjellig navn.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det finnes noen fullstendig oversikt noe sted. Hvertfall ikke en man får tak i.

 

NOR har nok oversikt over antall båter pr båtfabrikant på båter registrert hos dem og kanskje det samme med småbåtregisteret, men så er det jo mange som ikke er eller har vært registrert også.

De som burde ha en slik oversikt er tollvesenet da det skal være betalt mva på alle importerte båter, men å få info derifra, selv på et skrognummer du oppgir har hvertfall ikke jeg lykkes med.

 

Så kan man jo gå på en enkelt båtprodusent og spørre hvor mange av en spesiell modell de har solgt til Norge, men så har man bruktimporten i tillegg.

 

Er ikke fullt så eksklusiv som Nils Pils over, men båten min er hvertfall eneste av den modellen i Europa :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...