Jump to content

Bavaria 35 sport eller Laguna 1150


Bavaria35sport

Recommended Posts

Hei, vi skal kjøpe båt for ca 1 mill. Har da siktet meg inn på 2007/8 mod bavaria(1,1mill) eller Laguna 1150 (800 tusen). Synes begge båtene er kjempe fine, liker spesielt utseende på Lagunaen. Kjøper jeg laguna har jeg jo litt ekstra til å trekke om seter osv. Ligger forøvrig ingen av disse båtene ute til salgs for øyeblikket! Har dere noen erfaringer med disse to båtene?? Positive og negative. Vi er to voksne og en liten men det kan jo bli flere. Skal brukes til 3-4 uker langtur om sommer og helgeturer ellers...

Link to post
Share on other sites

Bavaria35 er lav under targaen, jeg kikket på den i forifjor. Jeg er 1.87 (høy og mørk) på en god dag så den slo vi fra oss. Hvis du kikker på båter rundt 1,1 er Windy37GM pre 2000 modell et bedre valg :-)

Mange av Lagunaene er selvbygget med dertil varierende kvalitet. Og derav et litt krøkkete rykte.

Bavaria 32/33/34/37 er høyere under targaen

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Er ikke Lagunaen den båten som har fått så mye kritikk? Er ikke mangel av (eller for stor avstand) tverrspann i bunnskroget eller noe slikt? Tar jeg nå feil så beklager jeg veldig, men søk grundig på Laguna vil jeg anbefale deg. Selskapet er konkurs etter kun noen får år, så bør være en lampe det.

Kom en Bavaria 35, 2006 i en av nabobåsene for en uke siden. Sitter to D4 i den, eier er veldig fornøyd. jeg kan vel bare si at båten ser pen ut, fine linjer, en del bra løsninger, ellers er jeg inkompetent på den båten. 

Link to post
Share on other sites

Det er 900'n som hadde trøbbel, ikke 1150. 1150 skal være ok.

Om selskapet som laget de eksisterer eller ikke har lite å si, de er utenfor garanti uansett :-)  Mange er levert/bruker Mercruiser. Pass på at du har noen til å skru på de.  Er det 7,3 V8 diesel, styr unna. Båten er for tung for den med Bravo3 drev.

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har heller ikke hørt noe negativt om 1150, selvfølgelig mye varierende kvalitet på selvbygger. Men jeg liker at de har 3 separate sovekabiner (relativt små i forhold til bmb 35 da) mange av de er også men 1 motor, . Synes det er litt rart ingen ligger ute for salg, men det er kanskje ikke produsert så mange av disse...? Liker ikke å kjøpe noe "alle andre har" selv om det tryggeste sikker er å kjøpe Bavaria. WGM er en rå båt men synes det blir litt for gammel modell for min lommebok...:(

Link to post
Share on other sites

Jeg solgte min Laguna 1150 ifjor, veldig fornøyd med den båten! To Mercruisere D-Tronic på 250 hk hver med Bravo 1 drev. Toppfart 35 knop og fin marsjfart på 25 - 30 knop. Forbruk ca 35-40 l/t ved marsjfart rundt 28 knop. Den er litt flatbunnet så farten i store bølger måtte ned for å unngå de kraftigste bunnslagene. Det er vel det eneste negative jeg kan komme på. Ingen tegn til sprekker selv om båten fikk mye juling i dårlig vær. Jeg var også skeptisk til det dårlige ryktet men tror nok også at det gjaldt et par mindre 900èr nevnt tidligere som har fått mye oppmerksomhet.

Link to post
Share on other sites

To stikkabiner ja! Den største var romslig med god plass til to voksne el tre ungdommer. Den minste en voksen og et barn. Har vel sett en utgave med to doble stikkabiner, men i min båt sto det et strømagregat som tok litt av den ene stikkabinen. Du kan se salgsbildene på finn-kode 48336434. Annonsen har gått ut men bildene ligger der enda! Syns ikke dollbordet var spesielt smalt, ikke noe problem å ferdes der.

Link to post
Share on other sites

Flott båt, liker godt den store sitteplassen bak!! Der må det være plass til mange..:) har du sett noen av disse med 1stk D6 elr. Tilsvarende..? Vet du noe om åssen det fungerer? Har mest lyst på en med 1stk større motor, med tanke på service kostnader osv....

Link to post
Share on other sites

Har sett de med singel instalasjon også, var vel en Mercruiser V8 diesel på rundt 300 hk. Tror den må jobbe tungt med denne motoren, båten veide vel rundt 6000 kg med dill og dall som ligger i skuffer og skap. En D-6 på 370 kh er vel et minimum Jeg tok service selv med olje til drev og motor, filtre og sinkanoder og betalte vel rett over 5000 kr tils. Så kommer en jo ikke utenom sikkerheten med to maskiner da! Hadde bruk for det en gang og var svært happy med en reserve da! Forbruket på to kontra en er ifølge min erfaring liten. Kunne sitte 8 voksne rundt bordet bak, 9 hvis det knep! Vinkelsofaen ved styreposisjon 3-4 stk. Sofaen under dekk 3-4 voksne av medium size. Ikke optimalt med sitteplasser der men vi brukte to campinstoler i tillegg. Fordelen er at man får bedre dørkplass og cabinen blir romsligere og man kan passere hverandre uten å "ommøblere" cabinen. Takhøyden nede er ikke av de høyeste men med en liten knekk i høften ved byssa var det ingen problem (jeg er 183). Personlig syns jeg linjene på denne båten er smekre!

Link to post
Share on other sites

Blir jo litt skremt av det noen skriver her ang. Service på disse...tenker jo å gjør dette selv med litt veiledning første gang så da høres ikke 5000,- ++ ikke så avskrekkende ut! Det er en særdeles lekker båt, håper det snart kommer en på finn som jeg kan dra å se på! Vet noen i vilket tidsrom disse ble produsert..?

Link to post
Share on other sites

Den eldste jeg har sett var fra 1998 og den nyeste fra 2004/5 mener jeg. Det lå to andre ute da jeg solgte min, de lå til rundt en mill og de lå lenge. Solgte min til 850 000 og var solgt på tre dager... De 2500 ekstra i service er småtteri, så jeg ville ikke valgt vekk to motors båter av den grunn. Kvalitet på selve skrog og overbygg er vel det samme på alle? Innredning kan selvfølgelig variere men de fleste jeg har sett på tror jeg hadde innredning kjøpt fra forhandleren. nå er jo ikke alle like flink å montere da men det ser en jo fort. i Min båt var det en møbelsnekker som hadde montert innredning og motorer og drev ble montert av Mercruiser verksted.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...