Båtkjøper Startet 6.August.2015 Link til dette innlegget Startet 6.August.2015 Hei, Vi har i utgangspunktet muligheten til å lagre båten utendørs ved marinaen der vi har båten, men de har ikke noe ledig innendørs. Det er ikke noe must med innendørs lagring, men vi ønsker likevel å sjekke litt priser. Evt utendørs under tak. Er det noen som har forslag til steder der det ikke koster en formue (over 15 000,- for en 19 fot)? Evt steder de fraråder? Vi har ikke henger, så det er dessverre uaktuelt å ha den stående på henger i garasje eller andre steder der man må ha dette. Ser også at prisene på vinterkonservering spriker noe voldsomt. Alt fra ca 3000 til 9000,- (!). Vi ønsker å få tatt en ordentlig service med olje/filter osv, slik at båten er klar for vinter og ny sesong neste år. Det er sikkert litt forskjellig hva som blir utført? Hva er det man bør sørge for at blir utført? Verken min mann eller jeg er handy når det kommer til motor, så ønsker å få utført alt slikt hos verksted (Yamaha-motor). Andre tips/innspill? Alle forslag blir mottatt med stor takk, da dette er vårt første år som båteiere Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 6.August.2015 Link til dette innlegget Svart 6.August.2015 Hei! Selv har ikke så mange tips rundt akkurat dette, da jeg tar servicer osv selv, men det er helt sikkert andre her som kan svare på spørsmålene deres. Svarer dere her nå, så legger tråden seg på toppen igjen. Om dere ender opp uten råd herfra kan dere prøve facebookgruppene "Båtfolk på facebook", eller "Hyggelige Båtfolk", der får dere garantert svar på det dere lurer på :-) Hilsen Thomas. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
BingoBonzo Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 (redigert) Du kan jo prøve her: http://www.finn.no/finn/boat/dock/object?finnkode=62538643 Har ikke forsøkt det selv, men du kan jo ringe og høre. Redigert 7.August.2015 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Guzzi Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Jeg bruker Opplag Oslo på Tofte til innendørs lagring av campingvogna mi. Båten har jeg i hjemmehavna. Jeg har en mistanke om at det er ganske fullbooket der ute, men du kan jo ta en telefon. Når det gjelder service, så har vel mange verksteder den ordningen at de reiser ut til opplagsplassene og gjør jobben. Da er du ikke avhengig av at det er eget verksted på opplagsplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 (redigert) Begrepet vinterkonservering kan bety mangt, så spør hva de spesifikt gjør når du skal sammenlikne priser. Stort mer enn 4000 pluss deler er i hvertfall rimelig stivt så lenge vi snakker om oljeskift, skifte av filter og diverse pakninger/ anoder pluss fett i nipler. Jeg gjør jobben selv og bruker et par timer per motor, en som er proff (og jobber på akkord) bør slå den tiden med god margin og da med en timepris på 2.000,- pluss minus litt tid på å trille båten inn og ut av verkstedet. Du skriver at du ikke har henger, men ikke om prisene inkluderer henting og bringing av båt. Skal de gjøre mer enn bare å skru, går klokken fort og da stiger prisen også. Redigert 7.August.2015 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
ehrnst Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Jeg lurer på hva slags motor det er? Har sjekket litt, og for generell lagring innendørs er det vel omtrent 400,- pr kvm. For konservering, så er det vel kanskje gjengs å betale ca 4 for en v8 inkludert olje og filter? Vi har forsvarlig båten ute, og har ingen problemer med det, men det krever jo litt ekstra ettersyn når det snør oss Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 8.August.2015 Link til dette innlegget Svart 8.August.2015 Prøv http://www.sonmarineservice.no/. Der kan du levere båten på brygga. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
nordan family 27 Svart 8.August.2015 Link til dette innlegget Svart 8.August.2015 Amundsen på nærsnes. De har mekanikerfirma på området også. Utendørslagring, samt lagring i telthaller. Sitér dette innlegget Link to post
Torkjel Svart 24.November.2015 Link til dette innlegget Svart 24.November.2015 Grundvik Marina AS på Tofte tilbyr båtservice og innendørs lagring av båter, bobiler og campingvogner. Grundvik Marina disponerer innendørs lagerplass på området til Statkraft Tofte, gamle Södra Cell, ytterst på Hurum-halvøya. Båtene lagres trygt innendørs i godt ventilerte bygg som gir full beskyttelse mot vær og vind. Levering kan gjøres via sjøveien eller med bil på egen henger.Sjekk www.grundvikmarina.no for mer informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Randesund39 Svart 8.September.2016 Link til dette innlegget Svart 8.September.2016 Vinterkonservering er rimelig enkle saker. Men det er overkill å ta 9000 kr for det. Skjønner at man reagerer på slike priser.Selv bruker jeg muligheten for vinteropplag hos Sydenden Slipp og Trebåtbyggeri. De tar opp min båt med truck og man kan enten sette bort alt til dem inkludert henting i Oslo og Akershus, en tjeneste jeg selv ikke trenger, men som for andre kan være nyttig for andre og så enten ta hele jobben med vinterkonservering av både motor og båt, samt rengjøring og klargjøring/puss til våren. Desto mindre man vil gjøre selv, desto dyrer blir det uansett hvor man drar tror jeg. Men helt klart viser artikler skrevet om vinteropplag at prisene er svært varierende fra "grisedyrt" til "skambillig". Tror Sydenden heller mot sistnevnte kategori. For ordens skyld... Sydenden er IKKE Sjøsenteret, selv om begge steder ligger på samme øy. De har også en hjemmeside Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.