Jump to content

Danskebåten "vasket" båten på land


innaskjærs

Recommended Posts

Hatt noe liknende to ganger. En gang i fjor når vi lo fortøyd ved Håøya med anker i hekken, så så jeg plutselig litt små bølger og begynte å lure på hvordan det var mulig, vi var tross alt beskyttet med øyer og steiner rundt oss. Så ser jeg alle springer opp til båtene sine og holder dem litt unna land, og de forklarte det var dragsuget fra danskebåten. Gikk fint det annet enn at jeg skvatt litt.

 

I mai i år kjørte jeg gjennom den lille kanalen på Oscarsborg der det er en bru, gjort det før og er vel 1.5m dypt der. Glemte at jeg kjørte bak danskebåten et stykke, og akkurat i det vi kjørte gjennom så ser jeg vannet forsvinner ut av kanalen som en elv! Ble redd som fy, og satt motoren i fri som jeg alltid gjør når jeg er litt skeptisk til dybder så propellen ikke får noe slag i verste tilfelle. Fart var vel 1 knop, og plutselig stoppa båten bratt fordi motoren hadde satt seg i sanda... vi var "heldigvis" allerede i midten av kanalen så vi ble sugd mot "veggen" og holdt båten fast og etter 10min kunne vi bakke ut igjen uten skader... hadde vi ikke vært i kanalen hadde båten blitt sugd på steinene nå fløyt båten så vidt og var kun baugen og motor som fikk et bittelite slag... leksa lært

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...