Jump to content

Min drømmebåt er nå laget, Askeladden C61 med kabin


Henningen

Recommended Posts

Må si jeg liker veldig godt den nye C61 Bow Rideren til Askeladden.

Fin å se på, god layout og meget god nærhet til elementet.

Liker spesielt godt "benken" bak og fargekombinasjonene.

Men "Bow Rider" type båt blir ikke helt det riktige for vår bruk, må ha et lite krypinn med toalett til jentene i familien.

Hadde de laget den med cabin har jeg tenkt det er bare å løpe å kjøpe.

 

Og nå har de laget den med cabin !!!

 

Kom tilfeldigvis over denne båten på Os.

Denne båten er ikke lagt ut på hjemmesidene til Askeladden en gang.

 

Bilder av drømmebåten min: (Dette er ikke c62)

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 Utvikler av pumpepriser.no

Link to post
Share on other sites

Må innrømme at den akterbenkløsningen er så fiffig at den nok tar kaka hvis man ser isolert på den.

C61 CC og C61 BR har jo samme løsningen.

En perfekt kandidat for den nye DF200 4-syl motoren, for de fartsglade   :smiley:

 

Foreslår å ta en titt på Flipper 640 DC i samme slengen.

Designet av Espen Thorup og produsert i Finland i motsetning til Askeladden som jo lages i Polen, og flere ganger testvinner.

Og en litt større båt totalt sett. 15 cm lengre og hele 21 cm bredere!

Og det uten av vekten er spesielt mye høyere.

Vil tro at kabinen er et nummer større enn i C61.

 

http://flipperboats.fi/no/flipper-dc/flipper-640-dc/#

 

http://flipperboats.fi/no/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/Båtmagasinet-1_2013_FL640DC.pdf

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Kjempeflott båt! er nok litt Askeladdenfan selv.  I forhold til vår 585 så er jo materialvalg løftet mange hakk.. Hvor er vasken i denne? Om jeg går over til tilsvarende segment kommer jeg til å savne 3 seter i fartsretningen, og sikkelig fiskeplass bak. På trøndelagskysten har vi ikke det største behovet for solsenger hehe.. men det var en fiffig løsning med den akterbenken. Ellers liker jeg både Nordkapp og flipper, men kan ærlig talt ikke leve med butt baugdesign! sikkert for gameldags og konservativ jeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Den så fin ut, det samme gjør Flipperen.

Var ombord i en sånn 640dc da jeg lette etter båt. Da var den plutselig ikke så imponerende lengre. Virker nesten som de gikk tom for tid eller penger i design-fasen. Mange kule løsninger, men mye "rart".

Et eksempel er lukene til skottene inne. Ligger bare å slenger oppå plasten. Ikke noe forsenking eller spor som holder ting på plass. Litt som den første BMW tegna Bavaria pinnebåten.

Ser smashing ut på bilder og båtutstilling, men vil du egentlig være ute i bølger og vind med den?

Ship o'hoi  :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Komentar til Lars Martin.  Har intrykk av at Askeladden bestandig har produsert solid kvalitet når det gjelder luker hengsler og ikke minst materialkvalitet. Beslag og rekker har bestandig vært godt dimensjonert.  Har hatt to Askeladden båter og begge har vært veldig solide og godt dimensjonert for mye bruk. Vil tro de nyere Askeladden båtene følger samme nivå. Tydelig at Flipper ikke har samme byggekvaliteten som de hadde på 80-90 tallet.. 717c var i mange år drømmebåten min.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Kjempeflott båt! er nok litt Askeladdenfan selv.  I forhold til vår 585 så er jo materialvalg løftet mange hakk.. Hvor er vasken i denne? Om jeg går over til tilsvarende segment kommer jeg til å savne 3 seter i fartsretningen, og sikkelig fiskeplass bak. 

Usikker på hvor vasken er om det er noen i det hele tatt... Så at det var "dusj", men glemte faktisk å se etter vask.

Men det er jo OK fiskeplass bak der da vil jeg si ;-)

 Utvikler av pumpepriser.no

Link to post
Share on other sites

Usikker på hvor vasken er om det er noen i det hele tatt... Så at det var "dusj", men glemte faktisk å se etter vask.

Vasken er "inne i" frontruta på bb side. Under det sorte dekselet ved siden av nedgangen til cabin du ser på bilde #2 i det første innlegget ditt.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...