Jump to content

Dorade ventil uten boks, hvor kjøpe?


Furu

Recommended Posts

vil ikke ha dorade box kun ventilen rett på dekk. slike fine med malte innvendige røde rør. ser marineonline.no har men er jammen vanskelig å få fatt i noen der. må være med flens. veit noen om noen slike som selges i Norge? blir for dyrt fra utland. og båten skal ut på sjøen den 17..

bilde

Redigert av Furu (see edit history)

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Link to post
Share on other sites

Ellers så kan du sjekke hjemmesidene til Plastimo. Mener det var der jeg kjøpte ventilene til Hulda. Disse har innebygde doradebokser som er helt vannsikre. Det ligger et fjærbelastet lokk inne i ventilen som klapper igjen om det skulle komme en sjø over dekket. Hos meg har det aldri kommet inn så mye som et drypp vann. Skal se om jeg finner en link.

 

Der var den: http://www.plastimo.com/en/deck-equipment-rigging-hardware/deck-vents-dorade-boxes/boite-dorade-cool-n-dry-8805.html

 

Jeg bestilte mine ventiler gjennom Axelsson Marin i Strömstad. Men jeg kunne naturligvis benyttet hvilken som helst annen leverandør.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

plastimo selges kun i Sverige og Danmark. De fra maritim så litt billige ut men ringte og hørte om dekks flens(er) fulgte med men de visste det ikkje og ringte aldri tilbake. å få dei i tynn støpt messing hadde jo vært det aller fineste, trenger ikke auto lukking da det aldri kommer sjø over mitt dekk

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Link to post
Share on other sites

..trenger ikke auto lukking da det aldri kommer sjø over mitt dekk

 

Har du båten i ferskvann? :smiley:

Ser for meg du ønsker en helt åpen ventil som denne (kremt *litt*stor), men da må nå ihvertfall regn finne veien inn, i en flau bris?

Det blir flott med en ordentlig Doradeventil på skipet ditt, ikke for liten, men den bør jo ha en slags vannavskiller eller -felle mener nå jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...